V mezinárodním finále 10. ročníku největší manažerské soutěže světa Global Management Challenge vybojovali Češi třetí místo za druhými Číňany z Macaa. Absolutním vítězem se stali Slováci.
Mezinárodního semifinále manažerské soutěže světa Global management challenge v čínském Macau se zúčastnilo 25 států z celého světa. Češi se utkali se silnými týmy z Běloruska, Itálie, Dánska, Turecka, čínského Macaa a Německa. Slováci soupeřili s Řeckem, Indií, Čínou, Portugalskem a Hong Kongem. Do úplného finále jubilejního 10. ročníku soutěže postoupilo 8 států – Česká republika, čínské Macao, Austrálie, Ukrajina, Čína, Slovensko, Polsko a Rusko. Po náročném manažerském boji týmů na virtuálním trhu vyhráli Slováci s 2.072 body za akcii. Na druhém místě se umístila pořadatelská země – čínské Macao, která získala stejný počet bodů za akcii jako Češi (1.786). O konečném pořadí musel tedy rozhodnout kapitál společnosti, který měl tým z Macaa jen o málo vyšší. Český tým složený ze studentů Západočeské univerzity, Fakulty ekonomické obsadil nakonec v mezinárodním kole manažerské soutěže Global management challenge třetí místo.
Třetí nejlepší manažerský tým na světě ve složení Roman Sterly, Vít Černohouz, Jakub Honzík, Jiří Pešík a Jakub Sloup se pod patronací společnosti Seznam.cz probojoval do mezinárodního kola vítězstvím v českém národním finále. Národní finále proběhlo 15. 3. 2011 ve vzdělávacím centru Škoda Auto v Mladé Boleslavi a postoupilo do něj 8 nejlepších týmů z celkového počtu 190 z celé České republiky. Na virtuálním trhu byla každému z týmů přidělena výrobní společnost, kterou soutěžící museli strategicky vést a rozvíjet. Zvítězil ten tým, který dosáhl při vedení virtuální společnosti nejvyšší ceny za akcii. Na druhém místě se umístil tým Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy „Shell GMC Power“ pod patronátem společnosti Škoda Auto a na třetím místě skončil tým složený ze skupiny studentů z českých univerzit s příhodným názvem „Second place is for losers“, který si také vybral jako svého patrona společnost Seznam.cz.
Soutěžící si během celého klání mohli otestovat své teoretické a praktické manažerské dovednosti a plně nést důsledky svých rozhodnutí ve virtuální společnosti. Největší předností soutěže Global Management Challenge je však spolupráce studentů s prestižními firmami, které působí na českém trhu.
-red-