Za uplynulý měsíc získala GfK kontrakty na měření TV sledovanosti v Portugalsku a na Ukrajině. V Belgii, kde GfK Audimetrie již TV sledovanost měří, přibyla další smlouva, tentokrát na měření poslechovosti rádií. Do panelových měření realizovaných GfK se tak v devíti evropských zemích již zapojilo více než 17,5 tis. domácností.
Kontrakt v Portugalsku získala GfK Portugal ve spolupráci s GfK Telecontrol poprvé. Od ledna 2012 bude GfK Portugal měřit pro Portuguese Commission for Media Study Analysis (CAEM) rating TV sledovanosti všech hlavních TV stanic v zemi. Kontrakt je uzavřen do roku 2016. V plánu je i vzájemná spolupráce při dalších kontraktech, např. měření internetu, zásahu plakátů či rozhlasové poslechovosti.
Na Ukrajině se jednalo o prodloužení kontraktu mezi GfK Ukraine a Television Industry Committee (TIC), sdružením hlavních televizních stanic, mediálních agentur a zadavatelů reklamy, které reprezentuje zájmy TV odvětví na Ukrajině. Nová smlouva bude platit do konce roku 2014, současná vyprší v prosinci 2012.
„S novým univerzálním měřícím systémem (UMS), vyvinutým ve švýcarském GfK Telecontrol, získal výzkum médií zcela nové možnosti,“ říká Hana Říhová, ředitelka obchodu a marketingu pro segment médií GfK Czech. „Díky možnosti kombinovat různé měřící technologie v jednotném měřícím systému lze nyní monitorovat sledovanost téměř všech médií,“ dodává Hana Říhová.
Srdcem systému je fixní měřič (UMX), který zaznamenává veškerou mediální spotřebu v TV v domácnosti. Integrací přenosného měřiče v podobě náramkových „hodinek“, které členové panelu nosí, se pak monitoruje individuální konzumace rozhlasového, TV a tiskového obsahu. GfK je tak schopná měřit jak sledovanost médií doma, tak i mimo domov.
USX je softwarové řešení, které přes USB rozhraní počítače umožňuje měřit jak využívání internetu, tak i sledovanost jednotlivých médií na internetu.
V rámci systému UMX jsou k dispozici i další zařízení, např. pro záznam informací o kanálech, zpožděném sledování TV programů, či využívání videa.
-red-