Pod názvem Expres 24 spustila společnost BENZINA první kompletně samoobslužnou čerpací stanici na českém trhu. Zároveň BENZINA testuje dvě v sousedních zemích úspěšné značky čerpacích stanic – STAR (značka známá v Německu) a ORLEN (polská značka působící i na litevském trhu). Prodávat budou paliva společnosti BENZINA. Ta klade dlouhodobě velký důraz na kvalitu pohonných hmot, a proto podporuje většinu aktuálních změn v legislativě, které směřují proti šizení zákazníků a daňovým únikům. Zároveň BENZINA navrhuje dopracovat úpravu povinného zveřejňování výsledků kontrol ČOI tak, aby nemohly být zaměňovány drobné nedostatky s vážnými vadami.
„Pro skupinu Unipetrol je BENZINA klíčovým maloobchodním kanálem s velkým ekonomickým přínosem. BENZINA je v České republice prakticky synonymem pro paliva a čerpací stanici, má obrovskou tradici a kvalifikaci již od roku 1958 a rozsáhlou síť poboček. Navíc můžeme být hrdí na kvalitu našich paliv, které v nezávislých testech patří vždy mezi špičku na trhu,“ uvedl Piotr Chełmiński, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Unipetrol.
„Expres 24 je první skutečně plně samoobslužná čerpací stanice v ČR. Zákazníci u ní mohou načerpat naše kvalitní palivo rychleji a také levněji, protože díky úspoře nákladů můžeme u Expres 24 nabízet nižší ceny,“ řekl Martin Durčák, jednatel společnosti BENZINA. Čerpací stanice Expres 24 je v provozu od 1. dubna ve Vysokém Mýtě. Řidičům je k dispozici nonstop a mohou u ní natankovat kvalitní paliva Natural 95 a Diesel TOP Q ze sortimentu společnosti BENZINA. Platit mohou nyní platebními kartami, v blízké budoucnosti budou zavedeny i hotovostní platby prostřednictvím peněžních automatů na stojanech.
„Věříme, že zákazníci budou na novou technologii reagovat pozitivně a jsme připraveni instalovat další samoobslužné čerpací stanice na několik desítek vytipovaných míst,“ dodal Martin Durčák.
Od dubna do konce roku 2011 budou testovány čerpací stanice Orlen a Star, které vznikly transformací sedmi původních stanic BENZINA. Tento dvojitý strategický test by měl ukázat, zda může být takovýto koncept v České republice úspěšný. „Testujeme reakci zákazníků na dva koncepty s různými značkami, cenami, vybavením obchodů a gastronomií,“ komentoval novinku Martin Durčák.
-red-