Skupina UniCredit v rámci svého sponzorství UEFA Champions League a společenské zodpovědnosti zahájila nový charitativní projekt. Letošní aktivity skupiny spojené s finále ligy budou směřovat na obecně prospěšné účely. Charitativní projekt „Pro dětský úsměv“ a další doprovodné firemní aktivity mají motivovat zaměstnance i širokou veřejnost k podpoře UniCredit a UniCredit Foundation v pomoci lokálním komunitám. Tyto iniciativy budou probíhat v zemích, kde má UniCredit své zastoupení a budou pomáhat tam, kde je potřeba.
„Fotbal je hra plná emocí, je to i hra velkých vzestupů a strmých pádů, stejně jako v běžném životě. Prostřednictvím řady externích a interních aktivit provázejících finále UEFA Champions League 2011 podtrhuje UniCredit svůj závazek vůči fotbalové komunitě, který jde nad rámec sponzorství ligy a který zahrnuje projekty společenského začleňování, jež chtějí přinést konkrétní prospěch komunitám v jednotlivých zemích a potřebným lidem,“ vysvětlil Maurizio Beretta, ředitel útvaru identity a komunikace skupiny UniCredit.
Pod mottem „Pro dětský úsměv“ vyzývá UniCredit všechny, aby se přidali k úsilí skupiny zprostředkovat dětem zásady týmové hry a fair play. Za každého, kdo pošle fotografii se svým úsměvem na speciální webovou stránku, přispěje nadace UniCredit Foundation, nadace UniCredit, částkou 10 EUR na tzv. otevřené školy fotbalu pro radost (Open Fun Football Schools), a to až do celkové výše 200 000 EUR.
Projekt propaguje mezi dětmi žijícími v rozdělených společnostech hodnoty čestnosti, týmového ducha a vzájemné úcty. „Open Fun Football Schools“ představují společenskou iniciativu řízenou mezinárodní dobročinnou organizací, zaměřenou na chlapce a dívky ve věku 7 až 12 let. Projekt využívá pedagogické koncepce fotbalu pro radost jakožto nástroje podpory mírového soužití, genderové rovnosti, tolerance a sociální soudržnosti v zemích a komunitách postižených válkou a etnickými konflikty.
Kampaň lze aktivně podpořit do 29. května 2011, a to umístěním vlastní fotografie s úsměvem na www.make-a-kid-smile.eu. Aplikace “KIDSMILE-ME” přestylizuje vaši fotografii na obrázek tváře rozzářené úsměvem a ten bude po zaregistrování umístěn na internetových stránkách do galerie nazvané KidSmile Arena. Luís Figo, jakožto oficiální vyslanec UniCredit pro sponzorství UEFA Champions League a sám velký podporovatel projektů na dobročinné účely, bude tuto kampaň významně propagovat prostřednictvím videa, L. Figo svůj úsměv již věnoval.
Jak uvedl Maurizio Carrara, předseda UniCredit Foundation: „Tato iniciativa dokládá, jak dobře spolu jdou dohromady sport a společenská odpovědnost. Doufáme, že řada fanoušků nejen vloží svou fotografii, ale také významným obnosem přispějí na tento smysluplný projekt.“
-red-