Institut pro výzkum trhu GfK Praha zařazuje pravidelně do svého měsíčního omnibusového (vícetematického) výzkumu otázky, jejichž cílem je zjišťovat spontánní znalost značek ve vybraných skupinách výrobků mezi českou veřejností.
Ke zjištění tohoto cíle je používáno metody osobního dotazování (face-to-face) v celé České republice. Dotazování se uskutečňuje v souboru 1 000 občanů České republiky ve věku od 15 do 79 let vybraných na základě stratifikovaného vícestupňového náhodného výběru.
V omnibusovém šetření společnosti GfK Praha realizovaném v říjnu a listopadu 2002 byla zjišťována spontánní znalost značek másla a margarinu.
Respondenti uvedli celkem 70 značek. Na čele je stále Rama (68,7 %), dále Perla (56 %) a Flora (52,1 %). Odstup 10 bodů má Hera (42,1 %) a další pak Čerstvé máslo z Jihočeských mlékáren (31 %) a Alfa (30,1 %).
Graf:
Máslo a margarin