Letošník ročník soutěže GE Money Bank Obchodník roku 2010 už zná své vítěze. Absolutním vítězem ocenění a držitelem titulu GE Money Bank Obchodník roku 2010 se stal diskontní řetězec Lidl, který obhájil titul již potřetí. Lidl si odnesl cenu i v kategorii Diskont roku 2010. Celkem se soutěžilo ve třinácti kategoriích. Zcela nově se bude letos vyhlašovat i Osobnost maloobchodu. Nediskontním obchodním řetězcem roku 2010 se stalo Tesco, které ještě se společností IKEA a OBI vedou v počtu vítězství ve svých kategoriích. Generálními partnery soutěže o nejlepšího obchodníka jsou GE Money Bank a věrnostní program bene+.
Slavnostní vyhlášení konečných výsledků spolu s oceněním vítězů proběhlo na slavnostním gala večeru ve středu 23. března 2011 v hotelu Ambassador v Praze. Záštitu nad letošním oceněním GE Money Bank Obchodník roku 2010 převzali premiér Petr Nečas a ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek.
„Pro obchodníky, kteří v soutěži GE Money Bank Obchodník roku 2010 uspěli, je vítězství symbolem uznání jejich úsilí. Letošní ročník je bezkonkurenčně nejúspěšnějším ročníkem v historii pořádání soutěže. Do hlasování se zapojilo více než 50 000 lidí,“ zhodnotil průběh ocenění Roman Frkous, ředitel komunikace GE Money Bank.
Na slavnostním večeru v pražském hotelu Ambassador byli vyhlášeni vítězové celkem v jedenácti oborových kategoriích, dále pak absolutní vítěz a byla také udělena Cena veřejnosti. Výsledky oborových kategorií byly určeny na základě expertního průzkumu spotřebitelských preferencí, který v průběhu ledna 2011 provedla výzkumná agentura STEM/MARK. Průzkum byl proveden na reprezentativním vzorku 1020 osob napříč celou českou populací ve věku 15-79 let.
Své dosud nepřekonané prvenství na českém trhu potvrdily společnosti IKEA, která získala cenu v oboru Prodejce nábytku roku, a OBI, které se ujalo prvního místa v kategorii Hobbymarket roku. Nejlepším Prodejcem obuvi roku se stal Deichmann a titulem nejlepšího prodejce sportovního oblečení a vybavení se může pyšnit Sportisimo. Prodejcem drogistického zboží se pro tento rok stala Teta a nejlepším Specializovaným obchodem roku 2010 se stala společnost AUTO KELLY.
Prostřednictvím SMS a internetového hlasování bylo rozhodnuto o vítězi kategorie Cena veřejnosti, kterým se stal diskontní řetězec Penny Market. Hlasování bylo zahájeno 29. listopadu 2010 a trvalo do 28. února 2011. Spotřebitelé mohli tímto způsobem vyjádřit svůj názor na kvalitu a rozsah služeb jednotlivých českých obchodníků.
„Do výběru absolutního vítěze se promítly oba výše zmíněné způsoby hodnocení – průzkum spotřebitelských preferencí i hlasování veřejnosti. Nejlepšího výsledku dosáhla společnost Lidl, která se stala absolutním vítězem letošního ročníku. Rád bych touto cestou pogratuloval nejen Lidlu, ale všem oceněným společnostem,“ řekl Roman Frkous.
Největší novinou letošního ročníku je speciální kategorie Osobnost maloobchodu. GE Money Bank společně s magazíny Moderní obchod a Textil Journal nominovala 5 výrazných osobností z oblasti maloobchodu: Zdeněk Juračka (předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev), Petr Vyhnálek (jednatel hypermarketového obchodního řetězce Globus), Philip James Clarke (generální ředitel Tesco Stores ČR), Petr Hendrych (ředitel a spolumajitel pietro filipi) a Anna Motlíková (ředitelka společnosti Steilmann). Vítěze této kategorie určili hosté gala večera přímo v sále svým hlasováním.
„Porota nominovala osobnosti na základě třech zásadních kritérií, a to osobnostního kritéria, jejich inovativnosti a výkonu. Posuzoval se například manažerský přístup a řídící schopnosti, vůdčí osobnost, inovativní přístup v oblasti nákupu, ale také zda jejich společnost za poslední rok rozšířila prodejní plochu, počet zákazníků či navýšila obrat. Jedná se tedy o precizní volbu, kde se vítězem stane opravdu nejlepší z nejlepších,“ dodává Roman Frkous.
-red-