Uživatelé internetu nakupují v posledních letech na internetu výrazně častěji a významně vzrostl i podíl srovnávačů cen. Vyplývá to z výzkumu internetových srovnávačů Heureka.cz a Heureka.sk a nákupní galerie Aukro.cz, kterého se zúčastnilo 15 000 českých a 3 000 slovenských uživatelů internetu.
„V minulém roce klesla průměrná částka vynaložená na jeden nákup, výrazněji se však zvýšil počet objednávek,“ říká Tomáš Hodboď, manažer internetového srovnávače Heureka.cz, a dodává: „Celkově tak trh online nakupování opět vzrostl, což dokládají také aktuální výsledky výzkumu Českého statistického úřadu.“ Stávající zákazníci v loňském roce sice nakupovali nepatrně méně, výrazněji však vzrostl celkový počet zákazníků tím, že na internet loni zamířili také noví zákazníci.
Jeho slova potvrzuje také David Vychytil z nákupní galerie Aukro.cz: „Na Aukro.cz během posledního půl roku významně vzrostl počet nově registrovaných uživatelů, před Vánoci dokonce o 60 000,“ informuje Vychytil a dodává: „Trend rostoucí frekvence nákupu sledujeme z pohledu sortimentu nakoupeného zboží. Kromě typicky internetových produktů jako například elektro začali uživatelé nakupovat i produkty, které doteď vybírali spíše v kamenných prodejnách, jako je vybavení bytu a aktuálně i zahradní technika.“
Během posledních tří let uživatele výrazně více využívají internetových srovnávačů cen. Oproti roku 2008, kdy informace o produktech na srovnávačích vyhledávalo přibližně 14 % uživatelů internetu, to byl v roce 2010 dvojnásobek, tedy téměř 28 %.
Podobně jako loni výzkum potvrdil, že nejvíce uživatelů nakupuje na internetu z domova (93 %) nebo v zaměstnání (6 %). Jen minimum uživatelů uvádí, že nakupuje v internetové kavárně, ve škole nebo u známých.
Informace o výzkumu:
Realizátor – Heureka.cz, Heureka.sk, Aukro.cz, MITON. Výzkum proběhl na přelomu listopadu a prosince na reprezentativním vzorku 15 000 českých a 3 000 slovenských internetových uživatelů.
-red-