Společnost GEKKO PROMOTION, tradiční výrobce a distributor reklamního textilu a firemního oblečení představuje nový tištěný katalog pro rok 2011. V pořadí 11. katalog obsahuje přes 1000 artiklů a nabízí sortiment v souladu s nejnovějšími trendy. „Trh s reklamním textilem je již poměrně vyzrálý, klienti jednoznačně oceňují kvalitu,“ říká Martin Rázek, jednatel společnosti. Nechybí také specializace na konkrétní aktivity, funkční materiály a překvapivě i důraz na módnost, která dosud v této branži stála stranou.
Reklama musí být dlouhodobá
Pozvolný příklon ke kvalitním materiálům společnost pozoruje teprve v posledních několika málo letech. Pryč je určitě období, kdy se v branži reklamního textilu ve velkém prodávaly produkty z nekvalitních materiálů s krátkou životností. „Dnes už nestačí mít jakýkoliv reklamní textil. Společnosti si čím dál tím více uvědomují, že reklama musí být dlouhodobá a tomu by měl odpovídat i reklamní textil. A právě to jim zajistí kvalitní materiály a precizní zpracování,“ komentuje situaci na trhu Martin Rázek. Druhým důležitým prvkem, který nahrává kvalitě, je fakt, že reklamní textil je obvykle dárkem. A dárek musí nést určité poselství hodnoty. Nekvalitní reklamní textil tuto funkci již plnit nemůže.
Funkční materiály, softshell, specializace a značky
Katalog o 150 stránkách je rozdělen do přehledných sekcí s větší specializací. Prim hrají funkční materiály a nabídka reklamního textilu pro jednotlivé volnočasové aktivity a sporty. Samostatná část je věnována výrobkům z materiálu softshell, jehož cílem je poskytnout v jednom kusu oblečení dostatečný komfort pro většinu aktivit a klimatických podmínek. „Svrchní vrstvu tvoří nejčastěji úplet z hustě tkaného elastického polyamidu s vodoodpudivou úpravou (DWR) a zvýšenou odolností vůči oděru. Vnitřní vrstvu tvoří oblíbená a příjemná flísová vrstva uchovávající teplo a efektivně transportující vlhkost ven,“ říká Martina Koníčková ze společnosti GEKKO. Výrobky ze softshellu jsou funkční, elegantní, slušivé a tudíž univerzálně použitelné. Zatímco v maloobchodní sféře je již tento exkluzivní materiál běžně ke koupi, do reklamního textilu teprve pozvolna proniká a potvrzuje tak, podobně jako poptávka po značkách, zvýšený zájem o kvalitu.
Reklamní textil a móda – rozdíly se stírají
Dnes se rozdíly mezi textilními značkami pomalu stírají. „Značky reklamního textilu jako je James & Nicholson, Henbury, Result či Stormtech poskytují srovnatelnou kvalitu s maloobchodními značkami a poptávka po nich rok od roku roste,“ říká Martin Rázek. A stále větší důraz je kladen také na módní stránku. Produkty jsou více univerzální, díky svým funkčním vlastnostem mohou být použity jak pro sportovní aktivity, tak pro elegantní městské nošení. Důraz na módnost, eleganci i víceúčelovost textilu je velmi zřetelná. Vstříc paní módě vychází i samotná podoba katalogu. Téměř v každé sekci naleznete oblečení na příkladu ONA a ON pro lepší představu o tom, jak lze jednotlivé věci kombinovat.
Pracovní a firemní oblečení – odolné materiály a důmyslné prvky
V nabídce pracovního oblečení hraje opět výraznou roli materiál. „Obvykle se jedná o směs bavlny a polyesteru, látka musí být velmi trvanlivá a musí vydržet extrémní podmínky včetně častého a opakovaného čištění,“ říká Martina Koníčková. Důležitými prvky, které jsou u pracovního oblečení žádané, jsou například různá vyztužení či aplikace bezešvých materiálů v místech, kde by šev při výkonu práce překážel.
-red-