PPC reklamy jsou stále využívanějším reklamním nástrojem na českém internetu. I podle odhadu Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) rostla v roce 2010 nejrychleji právě reklama placená za proklik, tedy PPC reklama. Meziročně vyrostla o více než 37 %. Inzerenti za ni v roce 2010 dle odhadů SPIR v reálných (tzv. net net) cenách utratili 2,2 miliardy korun. Seznam.cz zaznamenal 60% meziroční růst prodejů PPC reklam a i nadále předpokládá růst zájmu o vlastní PPC reklamní systém Sklik.
„V roce 2010 jsme zaznamenali 60% meziroční růst zájmu o náš reklamní systém Sklik. I tento růst zájmu nám pomohl dosáhnout téměř jedné miliardy korun z prodeje PPC reklam v loňském roce,“ komentoval výsledky Skliku Michal Heisig, obchodní ředitel Seznam.cz.
Sklik je PPC reklamní systém společnosti Seznam.cz. Nejedná se však o jedinou PPC reklamu, kterou Seznam.cz nabízí. Patří sem i služba Zboží.cz a také bannery v doplňkovém prodeji volného prostoru významným zákazníkům, například na serveru Lidé.cz, prodávané za cenu za proklik.
Seznam.cz neustále pracuje na zvyšování efektivity systému PPC reklam Sklik. „Vzhledem ke stále rostoucímu zájmu o tento typ reklamy na internetu, předpokládáme i pro rok 2011 meziroční růst zájmu. Očekáváme zhruba 30% nárůst obratu, který jde ruku v ruce s počtem potenciálních zákazníků, které díky systému Sklik hodláme přivést na stránky našich inzerentů,“ dodal Michal Heisig, obchodní ředitel Seznam.cz. I v letošním roce tak Seznam.cz pracuje na dalším zlepšování reklamních formátů.
-red-