Výzkum trhu

Vinařský průzkum: Češi neřeší, z jakých sklenic pijí víno

Víno už dávno není nápojem králů pro slavnostní příležitosti. U Čechů se stává stále oblíbenějším nápojem pro každodenní příležitosti. Podle Svazu vinařů ČR se letos dostaneme na rekordní spotřebu dvacet litrů ročně na osobu. I přes vzrůstající oblibu Češi příliš neřeší, že na rozdíl od piva patří k vínu také určitá kultura pití. Z vinných sklenic ho výhradně pije pouze každý třetí a jen každý pátý zná rozdíl mezi skleničkami na bílé a červené víno.
Vyplývá to z průzkumu jednoho z největších producentů moravských vín Vinium Velké Pavlovice a agentury Commservis.com, která provedla sociologický průzkum mezi 254 respondenty ve věkové skupině 18 – 75 let.

„Na nedávné návštěvě jsem dostal víno nalité do klasické skleničky, která se běžně používá na limonády. To mě donutilo zamyslet se nad tím, zda se lidé zajímají o to, jak správně víno pít,“ dělí se o své zkušenosti ředitel Vinia Karel Lyčka. Podle něho je to především tím, že si Češi víno stále více otevírají při každodenních aktivitách, například večer u televize nebo při čtení knih a novin.
Následný průzkum mezi Čechy pak ukázal, že více jak polovina dotázaných pije víno ze skleniček, které nejsou určené na víno. Z vinných sklenic pije pouze 37 % dotázaných.

Správné sklenice používá každý pátý

Říci správně, jaké sklenice používat na bílé či červené víno, dokázal pouze každý pátý respondent. Na bílé víno patří menší sklenice, aby víno rychle neteplalo, na červené se používá objemnější, aby se aroma lépe uvolňovalo.

„Vzhledem k tomu, že se obliba vína u Čechů výrazně rozmáhá až v posledních letech, tak je tento výsledek pochopitelný. Většina domácností na víno léta používá jednu sadu vinných sklenic a neřeší, zda jsou pro dané víno vhodné,“ dodává ředitel Karel Lyčka a věří, že kultura pití vína se u Čechů bude zlepšovat.

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!