Computer Press, a.s. oznamuje předběžné (neauditované) finanční výsledky za kalendářní rok 2002. Celkové konsolidované tržby skupiny, do které kromě Computer Press, a.s. patří její dceřiné společnosti InternetShops, a.s., CPOnline, a.s. a Computer Press s.r.o. (Bratislava) dosáhly 364 501 tisíc Kč (+10,2% oproti roku 2002). Tržby Computer Press, a.s. dosáhly 260 648 tisíc Kč, InternetShops 106 699 tisíc Kč a CP Online 10 051 tisíc Kč (pouze od října 2002).
Podle předběžných ukazatelů činil zisk vydavatelské části skupiny (EBITDA) 45 021 tisíc Kč. Finanční výsledky komentuje Jiří Hlavenka, ředitel a předseda představenstva společnosti:
„I přes známou stagnační situaci v oblasti informačních technologiích, která je stále naším nejvýznamnějším trhem, navíc negativně ovlivněnou posílenou korunou, jsme dokázali udržet slušný růst obratu v korunách, a co je nejdůležitější, i zisku v našem hlavním, vydavatelském segmentu.
Úspěšně jsme uvedli na trh nový časopis Osobní Finance, který je po osmi měsících na dohled tradičním a zavedeným finančním časopisům; v počítačových časopisech obsazujeme skvělou první a třetí příčku: čtrnáctideník Computer je i přes zdražení stále s přehledem nejprodávanějším počítačovým časopisem vůbec a měsíčník Mobility se v celkovém žebříčku vyšplhal na třetí místo a jeho prodej dále roste.
Zvláště nás potěšila knižní produkce, která dokázala stagnaci v IT segmentu překonat celkovým růstem tržeb i významným růstem ziskovosti. Jsme dnes až na ojedinělé publikační výjimky jediným producentem literatury pro profesionální (B2B) oblast IT, naše nejúspěšnější konzumentské tituly dosahují prodané náklady v desítkách tisíc kusů. Podařilo se nám úspěšně proniknout do automobilové oblasti, kde se již letos chceme stát jedničkou na trhu, a blížíme se k požadovanému pokrytí trhu v oblasti ekonomiky, managementu a financí.
Dceřiná firma InternetShops, a.s., která se zabývá výlučně internetovým retailem, výrazně překonala rozpočtová očekávání v tržbách, když si polepšila oproti loňsku o skvělých 60,5%, a to výlučně organickým růstem. Důležité je, že i zde dokážeme být ziskoví a vytvářet kladné hotovostní toky. Přes pokles kurzu slovenské koruny, který ztěžuje export, dosáhla růstu tržeb o 26% i slovenská dcera Computer Press s.r.o., Bratislava.“