Ceny potravinářských komodit a energií prudce rostou, další vlna dioxinových skandálů se šíří Evropou, spotřebitelé zůstávají cenově velmi senzitivní, současně však poptávají kvalitu a neváhají podpořit klasický specializovaný obchod či dokonce farmářské trhy. Situace na trhu čerstvých potravin je tak plna výzev jak pro jejich výrobce, tak pro obchodní řetězce. Právě pro ně připravila agentura Blue Events ve spolupráci se Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR specializovanou konferenci Fresh Food 2011 v rámci série Retail in Detail, která se bude konat v pražském hotelu Olympik dne 23. 3. 2011.
Konferenci Fresh Food zahájí vstupní blok moderovaný Evou Klánovou šéfredaktorkou internetového časopisu Retail Info Plus, detailně popisující trendy na trhu čerstvého zboží. Stávající nedostatek informací o této specifické mega-kategorii se pokusí odstranit Ondřej Tomas z GfK Czech a Zdeněk Skála z INCOMA GfK. S velkým zájmem se nepochybně setká i vystoupení analytika Jiřího Tylečka ze společnosti X Trade Brokers, který seznámí účastníky s aktuálními trendy ve vývoji cen potravinářských komodit. Micaela Schantl, expertka na analýzy a strategie z rakouské vládní agentury AMA – Agrarmarkt Austria, představí na příkladě našeho jižního souseda, kam se ubírají vyspělé evropské trhy a jaké poučení z toho vyplývá pro nás.
Druhá část konference bude doslova nabita příklady úspěšných řešení, jejichž cílem je inspirovat k celkovému zvýšení hodnoty a kvality trhu. Případové studie za distribuční stranu trhu přednesou Martin Ditmar, generální ředitel společnosti SPAR Česká obchodní společnost a Stanislav Sekyra, vedoucí nákupu čerstvých potravin velkoobchodu Makro C&C ČR/Metro SK. Témata zásadní pro výrobce, jako jsou například branding a export čerstvých potravin představí Simona Sokolová, generální ředitelka OLMA a František Komora, obchodní ředitel Crocodille ČR.
Konference Retail in Detail/Fresh Food 2011 vyvrcholí velkou panelovou diskusí, která se zaměří na budoucnost trhu čerstvých potravin. Jedním z horkých témat bude nepochybně dopad právě ohlášeného zvýšení DPH u většiny potravinářských produktů na 20%. Debata se zaměří i na základní strategickou otázku, jak zvýšit vnímání hodnoty čerstvých potravin u spotřebitelů a jak zastavit diskontaci trhu a pokles kvality. Pozornost bude věnována i tomu, jak umocnit atraktivitu českých a regionálních potravin pro spotřebitele a zvýšit tak jejich odbyt na domácím trhu. Pozvání do diskuse, moderované Martinem Maříkem z časopisu Ekonom, přijal vskutku reprezentativní panel expertů a top managerů. Za potravinářské výrobce v diskusi nepochybně s razancí sobě vlastní vystoupí majitel největší česko-slovenské potravinářské skupiny Agrofert Holding Andrej Babiš. Vládní instituce bude zastupovat Pavel Bohatec, vrchní ředitel sekce potravinářských výrob – Úřadu pro potraviny na Ministerstvu zemědělství ČR. Obchod bude reprezentovat zástupce řetězce Makro Cash & Carry a dále Jaroslav Froulík, generální ředitel Jednoty České Budějovice či Radek Hort, generální ředitel společnosti Hortim – International. Organizátoři do diskuse přizvali i zástupce subjektů, které v poslední době nejen zpestřují, ale v řadě směrů i rozvíjejí náš trh, jmenovitě tajemníka Svazu vietnamských podnikatelů v ČR Nguyena Nama a Radima Petratura, zástupce systému, nalok.cz – Nakupujte lokálně.
Zlatým partnerem konference je SPAR ČOS s podtitulem „ INTERSPAR – nákupní galerie čerstvosti“. Dalšími partnery konference jsou společnosti Kostelecké uzeniny foodgroup, Penam, Olma a Vodňanská drůbež.
-red-