Komunikace

Souboj o prvenství mezi internetovými vyhledávači z pohledu reklamních investic

Na přelomu roku 2011 se na českém trhu rozpoutal reklamní souboj o prvenství mezi internetovými vyhledávači. Seznam.cz vsadil na sílu televizní kampaně podpořené tiskem, Google Czech Republic volil strategii televizní a internetové reklamy. Společně obě společnosti za období od listopadu 2010 do ledna 2011 proinvestovaly v ceníkových cenách více než 96 milionů korun.

Přelom roků 2010 a 2011 se nesl ve znamení reklamního souboje společností Seznam.cz a Google Czech Republic o první pozici mezi tuzemskými internetovými vyhledávači. Společnost Admosphere tuto událost zachytila z pohledu reklamních investic obou konkurentů. Výdaje jsou monitorovány v ceníkových cenách.

Za období listopad 2010 – leden 2011 utratil Seznam.cz za reklamní aktivity více než 54,6 milionů korun. Vydal se přitom cestou silné televizní kampaně (46,6 mil. Kč), kterou podpořil inzercí v tisku (7,7 mil. Kč).

Google Czech Republic své celkové výdaje rozprostřel mezi televizní (23,2 mil. Kč) a internetovou (12,2 mil. Kč) reklamu. V lednu 2011 výrazně posílil své investice i na poli outdooru (4 mil. Kč). Celkem v tomto období Google proinvestoval 41,4 milionů korun.

Česká republika se řadí mezí výjimky tím, že zde dosud není Google jasným lídrem trhu, jako je tomu ve většině ostatních zemí.

– red –

Čtěte také

  1. Obchodní zástupce / Sales Representative - Morava (oftalmologie)
    50000 - 50500 Kč za měsíc
  2. Akviziční specialista
    Praha | 40000 - 60000 Kč za měsíc
  3. Specialista/tka marketingu
    Říčany | 35000 - 40000 Kč za měsíc
  4. Specialista na digitální obsah a vizualizaci iiot
    Brno-Ostrovačice | od 50 000 Kč výše
  5. Obchodní manažer pro prodej reklamy v mobilních aplikacích
    Bratislava
Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!