V rámci mediatypu out-of-home se v roce 2010 prodala reklama za více než 3,3 miliardy korun. Nejsilnějším poskytovatelem byla skupina JCDecaux. Vítězem kategorie kinoreklama je Palace Cinemas, jejíž kina budou v letošním roce již pod křídly Cinema City Czech.
Do segmentu out-of home médií investovali zadavatelé reklamy v loňském roce více než 3,3 miliardy korun. Informace vyplývá z monitoringu reklamních investic, který realizuje společnost Admosphere v ceníkových cenách. Mediatyp OOH zahrnuje outdoor, kinoreklamu, instore, indoor a OOHTV.
Nejsilnějšími subjekty poskytujícími reklamní prostor v OOH z hlediska reklamních investic byly společnosti působící svou hlavní činností v oblasti outdooru. Skupina JCDecaux s obratem investic přes 800 milionů korun se tak umístila v žebříčku na první pozici. Následována je společnostmi News Outdoor, BigMedia a outdoor akzent.
EuroAWK, které by zřejmě mezi prvních pět nejsilnějších subjektů proniklo, bohužel neposkytlo Admosphere za rok 2010 svá data k monitoringu.
V první pětici se umístila i mediální společnost POS Media, jež se specializuje především na instoorové aktivity a v tomto segmentu byla v loňském roce nejúspěšnější.
Zadavatelé kinoreklamy v loňském roce investovali nejvíce do reklamních prostorů v multiplexech společnosti Palace Cinemas. Tato kina byla v letošním roce koupena společností Cinema City Czech, která se díky této akvizici pravděpodobně v příštím srovnání reklamních investic vyhoupne na dominantní pozici.
-red-