Poradenská a integrační společnost A-21 realizovala projekt na Úřadu městské části Prahy 1, který se orientoval na změnu způsobu organizace úřadu.
V rámci tohoto projektu byly diagnostikovány přínosy v úsporách při nasazení „E-governmentu“ na vybraných procesech ve výši přes 200 tis. Kč ročně. Daleko podstatnější je skutečnost že změnou organizace práce a způsobu řízení je možno ušetřit 2-3 miliony korun ročně.
Společnost A-21 realizovala projekt na úřadu Městské části Prahy 1, který se orientoval na implementaci principů „E-Governmentu“ a na změnu způsobu organizace úřadu: z původního funkcionálního modelu na model procesní. V rámci tohoto projektu byla navržena transformační opatření s cílem zjednodušení fungování úřadu: bylo doporučeno důsledně oddělit Front-endová a Back-endová pracoviště (v případě ÚMČ Praha 1 pokračovat ve zvolené politice realizace „Dvorany a pasáže veřejných služeb“), vytvořit „produktový katalog“ – katalog služeb poskytovaných úřadem, otevřít informační toky občanům (politika svobody informací) a zavést přínosově-nákladový model účtování po procesech a projektech tak, aby bylo možno srovnávat výkony jednotlivých úředníků. Podstatné je též doporučení zavedení systému strategického plánování a řízení postaveného na principech Balanced Scorecard. V rámci tohoto projektu byly diagnostikovány možné úspory změnou organizace práce a způsobu řízení na vybraných procesech ve výši 2-3 miliony Kč ročně.
„Realizace projektu se ukázala být nemožná bez koncepčního řízení transformace úřadu,“ vysvětluje Ing. Zdeněk Havelka PhDr., jednatel společnosti A-21 a pokračuje: „Zásadní změny je možno uskutečnit pouze při změně způsobu řízení organizací veřejné správy. Teprve propojení organizačních změn, informačních technologií a koncepčního řízení zaručí podstatné zkvalitnění služeb občanům při udržení či snížení současných provozních nákladů. Samotný „E-Government“ není řešením – naopak – může se stát dalším z problémů, spjatých se zvyšováním deficitu veřejných financí v ČR.