Již osm let je udělování prestižních cen „TOP Retailer“ nedílnou součástí slavnostního večera konference Retail Summit.
I tentokrát byly hlavní základem pro udělování cen výsledky výzkumu SHOPPING MONITOR, největšího reprezentativního šetření nákupních zvyklostí v České republice. Tento průzkum společnosti INCOMA GfK již od devadesátých let každoročně mapuje nákupní preference a motivace českých domácností a jejich vztah k obchodním řetězcům.
Tradičně získává cenu TOP Retailer řetězec nejlépe hodnocený zákazníky. Tento ukazatel vychází z komplexního zákaznického hodnocení celé řady faktorů (cenové vnímání prodejny, její sortimentní nabídka, čerstvost a kvalita zboží, kvalita nákupního prostředí, profesionalita a ochota personálu). Letos první příčku z loňského roku uhájily hypermarkety Globus. Výzkum SHOPPING MONITOR potvrdil výbornou pozici tohoto řetězce, zejména co se týká šíře sortimentu, čerstvosti a kvality nabízeného zboží, příjemnosti nákupního prostředí, a také dostupnosti a kvality personálu.
Cenu TOP Retailer za nejvíce zákazníků na českém trhu si odnesl Kaufland. Prodejny s tímto názvem jsou hlavním nákupním místem rychloobrátkového zboží pro více než 19 % českých domácností.
Třetí ocenění TOP Retailer směřovalo k obchodníkovi, který v roce 2010 dokázal v České republice realizovat nejvyšší maloobchodní obrat. Vítězem této kategorie se stala společnost Tesco Stores, která založila svůj úspěch na souběžném rozvoji širšího portfolia svých obchodních formátů.
-red-