Word of Mouth Marketing si ukrajuje stále větší díl z rozpočtů marketingových specialistů pro český i slovenský trh. Řada klientů poradenské firmy a agentury Outbreak, specialisty na Word of Mouth Marketing, se v posledních měsících rozrostla o renomované značky velkých korporací i středně velkých podniků.
Domácí párty s kávovary v Čechách i na Slovensku
Společnost Nestlé vybrala na sklonku loňského roku Outbreak pro podporu značky NESCAFÉ Dolce Gusto na českém a slovenském trhu. „Pro NESCAFÉ Dolce Gusto využijeme platformu PAARTYY.COM, kterou jsme s velkým úspěchem nasadili na značkách Caro a Nescafé v loňském roce,“ řekl Juraj Juhász, marketing manažer značky NESCAFÉ Dolce Gusto z Nestlé. „Pečlivě vybraní názoroví vůdci – influencers – z cílové skupiny a jejich přátelé uspořádají autentické domácí značkové party, během nichž vyzkoušejí kávovary NESCAFÉ Dolce Gusto a širokou nabídku nápojů a získají důvody hovořit o výrobku a značce ve svých sociálních okolích,“ přibližuje koncept kampaně Ivo Laurin, jeden ze zakladatelů Outbreaku.
Internetové stránky tvořivých žen
Mezi nové klienty Outbreaku se nedávno zařadila společnost Sanoma Magazines Praha. „Cílem kampaně pro časopis Praktická moderní žena je oslovit mladší cílovou skupinu žen a přesvědčit nové čtenářky o relevanci obsahu,“ říká o kampani Daniel Farkaš, jeden ze zakladatelů Outbreaku. Více k projektu dodává marketingová manažerka časopisu Radka Vlažná: „Účelem kampaně na Facebooku není připravit elektronickou alternativu tištěné verze časopisu, ale zábavnou a interaktivní formou motivovat a ovlivňovat ženy s intenzivním zájmem o kreativní činnost a tvořivou zábavu. Unikátní obsah stránky bude vytvářen samotnými ambasadorkami značky, které budou následně své příspěvky, inspirace a nápady sdílet se svým sociálním okolím.“
Zahradní párty s plynovými grily
Pro Word of Mouth kampaň využívající média PAARTYY.COM se rozhodl i Campingaz. Na začátku letošní grilovací sezony chce za pomoci Outbreaku zvýšit poptávku po plynových grilech Campingaz tím, že nechá vybrané názorové vůdce, aby si je vyzkoušeli, vytvořili si pozitivní vztah ke značce a poté šířili přirozený a věrohodný WOM. „Chceme v České republice zvýšit povědomí o plynových grilech, které zatím nejsou zdaleka tak rozšířené jako grily na dřevěné uhlí. Proto jsme se rozhodli nově uváděný typ grilu zapůjčit vybraným ambasadorům, aby se sami přesvědčili, jak pohodlné, rychlé a vynikající je grilování na plynu, a aby své nadšení šířili ve svých sociálních okolích,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel Camping Gaz.
Word of Mouth Marketing je v USA stále nejrychleji rostoucím segmentem marketingových služeb. Rozšiřující se seznam klientů agentury Outbreak dokládá, že se jedná o koncept atraktivní i pro české marketingové specialisty. „Rostoucí zájem o naše služby nás samozřejmě těší, a to tím spíš, že se jedná o silné značky a korporace, u kterých se nám, pokud odvedeme dobrou práci, otevírají příležitosti k dlouhodobé spolupráci,“ říká Ivo Laurin. Jeho společník Dan Farkaš doplňuje: „Někteří klienti nás oslovují proto, že prostě chtějí v marketingu vyzkoušet něco nového a netradičního, jiní proto, že chtějí pomocí WoM oslovit ty cílové skupiny, na které už tradiční média nemají zásadní vliv.“ K dalším klientům agentury Outbreak patří mimo jiné Tata Global Beverages, Pivovary Staropramen, House of Wine, Vitana.
-red-