Výzkum trhu

Jen jeden ze čtyř spotřebitelů v Německu důvěřuje kontrole potravin

Ve světle skandálu s dioxinem je spotřebitelská důvěra v kontrolu potravin na nízké úrovni. Jen přibližně čtvrtina německých spotřebitelů věří, že potraviny jsou dostatečně kontrolovány a nejsou zdraví škodlivé. V kontrastu je jejich poměrně vysoká důvěra v restaurace, pekárny a provozovny rychlého občerstvení, které maso a vejce zpracovávají. K těmto výsledkům došli v německém GfK Marktforschung.

Kolem 27 % německých spotřebitelů je toho názoru, že dostupné potraviny “podléhají přísným kontrolám a nejsou zdraví škodlivé,” zatímco třetina na tyto kontroly pohlíží spíše skepticky. Lidé nad 50 let a spotřebitelé s vyšším vzděláním jsou v tomto ohledu výrazně kritičtí. Obyvatelé bývalého východního Německa věří potravinovým kontrolám podstatně méně.

Bioprodukty jako alternativa
Není divu, že němečtí spotřebitelé se nyní hodlají vice zaměřit na nákup vajec a masa z bioprodukce. Čtvrtina plánuje nakupovat v budoucnu výhradně ekologické produkty, další čtvrtina tak hodlá činit alespoň občas. Opět se zastánci tohoto přístupu řadí spíše ke starší generaci a jsou vzdělanější. Na druhou stranu, disproporčně vysoký počet domácností s měsíčním příjmem pod 1 tisíc Euro (celkem 32 %) hodlá konzumovat pouze vejce a maso v bio kvalitě.

Ve stravování mimo domácnost je důvěra vysoká
Co se týče spotřeby mimo domov, 35 % Němců předpokládá, že restaurace, hospody, provozovny rychlého občerstvení a pekárny, které navštěvují, používají ke zpracování výhradně nekontaminované maso a vejce. Důvěra ve zpracování potravin je tudíž významně vyšší. Skokový nárůst důvěry byl zaznamenán častěji u mladších spotřebitelů a obyvatel s maturitou. Přesto, ve velkých německých městech je zvýšená poptávka po informacích: obyvatelé v těchto oblastech se hodlají více zaměřit na bioprodukty a mají zvláště nízkou důvěru v kvalitu potravin prodávaných v restauracích, provozovnách rychlého občerstvení a pekárnách.

Důvěryhodná dokumentace kontrol, jak u potravin pro domácí spotřebu, tak pro spotřebu mimo domov, může spotřebitelům poskytnout vítanou pomoc při rozhodování. Nedávné politicky motivované rozhodnutí zpřísnit kontrolu potravin je nepochybně důležitým krokem k vylepšení spotřebitelské důvěry v Německu. Ale i provozovny veřejného stravování se musí odpovědně postavit k důvěře, kterou v ně jejich klienti vkládají, a zajistit bezpečnost a kvalitu veškerých potravin, které nabízejí.

Informace o výzkumu:
Výše uvedená zjištění pocházejí z výzkumu “Spotřebitelská důvěra v průběhu dioxinové krize” a jsou založena na 1004 telefonických rozhovorech s osobami ve věku nad 14 let. Vzorek je reprezentativní, dotazování proběhlo mezi 13. a 17. lednem 2011 a bylo součástí národního omnibusového šetření.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!