Na konci roku vzrostl zájem o rychlé platební metody, nejvíce transakcí proběhlo prostřednictvím platebních karet. Podle údajů platební brány PayU zájem o moderní platební metody roste.
Zejména díky vánočním nákupům došlo k nárůstu počtu transakcí prostřednictvím online plateb o 61 %. „Zatímco v červenci zaplatilo rychlými platebními metodami, jako jsou platby kartou nebo rychlými tlačítky bank přibližně 11 000 nakupujících, v říjnu, v listopadu i v prosinci se jejich počet blížil 18 000,“ říká Gabriel Kalapoš, manažer platební brány PayU.
Prostřednictvím platební brány PayU, která působí na českém internetovém trhu od června 2010, byly do konce roku zrealizovány nákupy v hodnotě převyšující 65 milionů Kč. „K největšímu obratu došlo logicky díky vánočním nákupům v listopadu a prosinci, v listopadu to bylo více než 10 milionů Kč, v prosinci dokonce více než 12 milionů Kč,“ říká Gabriel Kalapoš a dodává: „Tento trend jasně ukazuje, že platby online jsou nejrychlejšími metodami a lidé je využívali, když chtěli mít jistotu, že budou jejich vánoční nákupy expedovány co nejrychleji.“
Přibližně 53 % plateb bylo uskutečněno prostřednictvím platebních karet, téměř polovinu pak tvořily platby pomocí rychlých tlačítek Komerční banky, Raiffeisenbank a mBank.
Platební brána PayU působí na českém trhu od roku 2010. Byla vyvíjena ve spolupráci s mateřskou společností Allegro, která na polském trhu provozuje od roku 2005 obdobnou platební bránu Platnosci.pl. s 2000 e-commerce subjekty.
-red-