Obchod

POPAI STUDENT AWARD 2010 zná své vítěze

POPAI CE uspořádala v tomto roce již čtvrtý ročník soutěže POPAI STUDENT AWARD o nejlepší studentský design POP materiálu dle zadaného briefu od konkrétních partnerů – zadavatelů reklamy.

Soutěž se za dobu své existence stala jedním ze zajímavých a úspěšných projektů POPAI CE s významným nárůstem počtu soutěžních prací a jejich kvality. Pro zadavatele reklamy i soutěžící je soutěž jedinečnou příležitostí pro navázání spolupráce prostřednictvím nových kreativních nápadů studentů.

Soutěže se účastní studenti středních a vysokých odborných a uměleckých škol se specializací na marketingovou podlinkovou komunikaci v České republice a na Slovensku, v letošním ročníku soutěže se poprvé objevily i práce polských studentů.

Partnery soutěže byly tentokrát společnosti Coca-Cola HBC Česká republika, Mars Czech, POS Media ČR a Soare sekt.

Zadáním společnosti Coca-Cola bylo navrhnout vhodnou POP aplikaci, která má zajistit zajímavé vystavení a prezentaci chlazených produktů 3 Coke 0,25l Slim Can s cílem podpořit nábor nových spotřebitelů, a druhotně navýšit frekvenci nákupů a objemů produktů Coca-Cola, Coca-Cola zero a Coca-Cola light 0,25l Slim Can v segmentu Off Premise – tradiční trh.

Brief společnosti Mars Czech se týkal kampaně na podporu prodeje, která staví na novém konceptu Snickers Nutcase. Design navrhovaného POP materiálu má komunikovat tento nový koncept netradičním způsobem, aby vzbudil pozornost, byl zapamatovatelný a který bude odlišující a specifický pro značku Snickers. Požadovaným typem POP prostředku byl trvalý podlahový stojan, určený k umístění ke stěně nebo v kombinaci 2 displejů zády k sobě.

Požadavkem dalšího zadavatele – společnosti Soare sekt bylo vytvořit prodejní stojan v rámci celorepublikové kampaně v in-store na podporu prodeje nového produktu při jeho uvedení na trh. Cílem bylo upozornit v místě prodeje na nová vína ze Zaječí, která vynikají nejen svou kvalitou, ale i lehce čitelnou etiketou se zajíčkem. Značka Vinařství Zaječí představuje mladé moderní vinařství, které dodává na trh lehká a svěží vína z oblasti terroir Zaječí. Prodejní stojan měl emotivně navázat na logo společnosti a měl by výrazně zaujmout svou kreativitou a originálním pojetím v místě prodeje.

Hodnocení soutěžních prací se ujala odborná porota, která vybírala vítěze z více jak 40 přihlášených studentských návrhů.

V kategorii „POP materiálu dle briefu společnosti Coca-Cola HBC Česká republika“ zvítězila práce „Solar Slim Can“ Anny Pavkové z UTB ve Zlíně.

Tvar i barevnost tohoto navrhovaného POP kopírují styl Slim Can Coca-Cola. POP prezentuje chlazený nápoj, dovoluje zákazníkovi díky měnící se lentikulární fólii nahlédnout do nitra vychlazené plechovky. Prezentace vychlazeného nápoje s ledem a citronem má navodit chuť na osvěžující nápoj.
POP umístěné na lednici zaujme otáčecím systémem s proměnlivými obrazy.

Jako nejlepší v kategorii „ Design POP materiálu dle briefu společnosti Mars Czech s.r.o. byl vyhodnocen návrh „Nutcase POP“, jehož autorem je Aleš Lukašík (UTB Zlín). Autor navrhl stojan pro tyčinky Snickers, který dodržuje nový a svěží vizuál, jenž je nejpatrnější v TV spotu Nutcase.
Stojanu nechybějí řetězy (v reklamě je na řetězu zavěšen ostřelovaný snowboard), v tomto případě slouží jako nosič výměnného reklamního banneru. Součástí stojanu je dominantní betonový sloup (imitace), vruty s matkou, na kterých jsou položeny krabice s tyčinkami. Boky stojanu jsou polepeny žlutočernými šipkami tak, jak je tomu v prostředí staré továrny v TV spotu. Horní část (s grafikou) je navržena z pohybujících obrázků (lentikulární fólie). Při průchodu obchodem tento efekt zaručeně upoutá zákazníkovu pozornost.

Na prvním místě se v kategorii „Design POP materiálu dle briefu společnosti Soare sekt a.s.“ umístila pod názvem „POP display pro Vinařství Zaječí“ práce Kristíny Filové. Hlavním cíle práce bylo vytvoření funkčního stojanu na víno, který je použitelný v prostoru. Celý produkt vychází ze dvou částí kvůli lepší funkčnosti a stabilitě. Stojan je navržený tak, aby obsahoval 36 lahví, přičemž v jedné z jeho částí je možnost umístit 18 lahví. Konstrukce se skládá z vícerých k sobě nalepených částí, které však vycházejí z jednoho tvaru a rozměru. Jsou doplněné o vrchní a spodní část stojanu. Originalita a funkčnost stojanu spočívá v možnostech vybírat a vkládat lahve z každé strany.

Vítězové soutěže převzali ocenění během gala večera POPAI AWARDS dne 25. 11. 2010 v kongresovém centru Clarion Congress Hotel Prague.

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!