Sdružení Simar uveřejnilo obrat za výzkum trhu v loňském roce. Zde jsou prezentována zatím pouze předběžná čísla – odhady, přesto jsou to jistě čísla zajímavá:
NFO AISA | 312 mil.Kč |
GfK Praha | 180 mil.Kč |
TNS Factum | 77,2 mil.Kč |
Millward Brown CZ | 71,5 mil.Kč |
MEDIAN | 66 – 69 mil.Kč |
STEM/MARK | 46 mil.Kč |
INCOMA Research | 45 mil.Kč |
Opinion Window | 41 mil.Kč |
TAMBOR | 40 mil.Kč |
AVE Marketing | 11,9 mil.Kč |
ULTEX | 10,5 mil.Kč |
XuXa | 4,9 mil.Kč |
Celkem tedy 12 členských agentur SIMARu dosáhlo přibližně v roce 2002 obrat ve výši 906 – 909 mil.Kč
Proti roku 2001, v němž byl obrat auditován ve výši 848 mil.Kč, vzrostl obrat o 58 – 61 mil.Kč, tedy minimálně o 7 %.
Definitivní čísla se mohou lišit, ale budou spíše vyšší než nižší.
Bohužel, jak dopadl celý obor výzkumu trhu (Market Research Industry) nevíme – a skutečná a přesná čísla asi ani letos nezískáme, protože ostatní agentury je nezveřejňují.