Moderní firmy ustupují od zákazu Facebooku a sociálních sítí na pracovišti. Počáteční strach a paniku z nízké efektivity práce střídá hledání možností, jak Facebook efektivně a bezpečně využít v pracovních procesech jako další nástroj, podobně jako telefon nebo email. Vyplývá to ze zprávy softwarové nadnárodní společnosti Websense, která je předním evropským dodavatelem bezpečnostních webových technologií pro firmy. Ty proto žádají softwarové společnosti o náročnější technologická zabezpečení.
„Firmy si uvědomují, že Facebook je důležité informační médium, které propojuje zákazníky, zadavatele a obchodní partnery. Pokud na něm nejsou, přichází o konkurenční výhodu,“ jmenuje hlavní důvod rozhodování firem ve prospěch Facebooku manažer Websense pro východní Evropu Daniel Hetenyi. Obchodníci standardně využívají Facebook při hledání nových zakázek a marketingoví pracovníci ho nabízejí klientům jako další způsob budování image firmy.
Druhým důležitým faktorem podle Websense je i motivace zaměstnanců, kteří pracují prakticky pořád. „Pokud zaměstnavatel čeká, že jeho zaměstnanec bude pracovat i po odchodu z kanceláře, musí mu dovolit, aby si ve standardní pracovní době mohl vyřešit i některé osobní věci,“ doplňuje další důležitý fakt při rozhodování firem Hetenyi.
Firmy proto žádají softwarové firmy o důmyslnější technologie, které by jim umožňovaly ochránit pracovní data před moderními hrozbami zvnějšku, a zároveň přitom povolovali přístup k sociálním sítím, které zaměstnanci využijí jak při řešení osobních záležitostí, tak při těch pracovních.
„Zaměstnavatelé začali využívat technologie webových bran, aby zaměstnancům umožnili bezpečný přístup k sociálním sítím. Mohou si takto i kontrolovat, kolik produktivního času zaměstnanec tráví na Facebooku a jestli pracovní výsledky zaostávají, tak z toho firma jednoduše může vyvodit následky,“ uzavírá problematiku Facebooku na pracovišti Hetenyi.
-red-