Knihy
si standardně drží první příčku na předvánočních nákupních seznamech – k jejich plánovanému nákupu na internetu se hlásí přes 33 % obyvatel téměř všech věkových skupin, s výjimkou těch nejmladších (15-19 let), z nichž bude knihy kupovat jen 23 %. Největší zájem o knihy mají lidé na Vysočině a na Jižní Moravě, na internetu si je zde plánuje vyhledat 50 % lidí. Naopak nejméně žádanými budou knihy v Moravskoslezském kraji, tam se po nich na internetu bude shánět pouze 13 % zákazníků.
Hračky
O nákupu hraček přes internet uvažuje především populace mezi 30 a 39 lety, této možnosti hodlá využít 59 % z nich. Hračky na internetu lákají především obyvatele Královehradeckého a Pardubického kraje, nákup plánuje uskutečnit 42 % z nich. Nejmenší zájem o internetovou koupi hraček projevují lidé na Olomoucku a Zlínsku (7 %).
Oblečení nebo doplňky
se chystá na internetu nakupovat více žen (37 %) než mužů (21,5 %). Největší zájem o tyto produkty vyjadřují obyvatelé od 30 do 39 let (39 %) a také nejmladší zákazníci mezi 15 a 19 lety, z nichž se k nákupu oblečení a doplňků po internetu hodlá uchýlit 33 %. Nejžádanějším bude toto zboží v Jihočeském kraji, kde ho na internetu plánuje nakoupit 52,3 % zákazníků. Naopak obyvatele Plzeňského a Karlovarského kraje zajímají e-shopy s oblečením a doplňky nejméně, po internetu si je hodlá objednat jen 13 % místních.
Zkrášlovací výrobky
zvažuje na internetu pořídit až 41 % chlapců a dívek z nejmladší věkové skupiny, přičemž větší zájem projevují slečny. O zkrášlovací výrobky má před Vánoci na internetu zájem plných 58 % nakupujících z Jihočeského kraje, naopak ve Středočeském kraji se k tomuto nákupu chystá pouhých 13,2 % lidí.
CD nebo DVD nebo hry do herních konzolí
plánuje nadělit o Vánocích svým nejbližším za pomoci internetu přes 32 % lidí z věkové kategorie 20-29 let. Druhou početnou skupinu zájemců tvoří nakupující mezi 30 a 39 lety (27 %). Nejvíce se po CD, DVD nebo hrách do herních konzolí budou na internetu pídit lidé z kraje Středočeského (65 %), zanedbatelný zájem projevují lidé na Olomoucku a Zlínsku.
Jiná elektronika
je cílem internetového nákupu zejména zákazníků mezi 40 a 49 lety, výběr z pohodlí domova plánuje 24,5 % z nich. Podobně se hodlá zachovat i 22 % obyvatel mezi 50 a 59 lety. O internetovém nákupu tohoto zboží přemýšlí nejvíce obyvatelé Středočeského kraje (28 %), nejméně pak obyvatelé Vysočiny a Jihomoravského kraje (7 %).
Šperky, bižuterie či hodinky
jsou zbožím, které na internetu budou nejvíce vyhledávat lidé z věkové kategorie 40-49 let, za tímto účelem použije internetovou síť 23 % z nich. Nejpočetnější skupinu zájemců pak najdeme v Jihočeském kraji, pořízení tohoto zboží přes internet se týká 30 % z nich. Protipól této nákupní síle tvoří zákazníci z Vysočiny a z Jihomoravského kraje, šperky, bižuterii nebo hodinky plánují z této oblasti na internetu vyhledávat jen 4 % z nich.
Dárkové poukázky
obstarají po internetu hlavně muži (13 %), a to především ti nejmladší mezi 15 a 19 lety. Největší procento z nich bydlí ve Středočeském kraji, kde se k nákupu hlásí 20 % lidí. Dárkové poukázky shledávají na internetu nezajímavými respondenti z kraje Olomouckého a Zlínského.
Předměty pro dům nebo zahradu
budou stát v centru zájmu zvláště těch, jejichž věk se pohybuje mezi 40 a 49 lety. K internetové koupi domácích a zahradních potřeb se z této věkové kategorie chystá 17 % lidí, zatímco u ostatních skupin zájem nepřesahuje hranici 9 %. Největší počet zájemců nalezneme v kraji Jihočeském (16 %), naopak v kraji Olomouckém a Zlínském obyvatelé návštěvu internetového obchodu za účelem podobné koupě neplánují.
Vstupenky na různé události
se stanou hlavním důvodem návštěvy internetových obchodů pro 11 % občanů od 15 do 19 let. Možností nákupu vstupenek přes internet nepohrdne ani 10 % lidí mezi 20 a 29 lety. Vstupenkami zakoupenými přes internet hodlají potěšit své blízké především lidé ze Středočeského kraje (21 %) a z Prahy (19 %). Podobná možnost nezaujala obyvatele Plzeňského, Karlovarského, Olomouckého, Zlínského a Moravskoslezského kraje.
Dárky v souvislosti s digitálními fotografiemi
plánuje na internetu pořizovat plných 19 % obyvatel mezi 50 a 59 lety, čímž se výrazně oddělují od ostatních věkových skupin, jejichž vrchní hranice nepřesahuje 10 % zájemců. Na internetových obchodech budou středem zájmu pro 24 % lidí ze Středočeského, Olomouckého a Zlínského kraje. Dárky v souvislosti s digitálními fotografiemi neplánují na internetové síti příliš vyhledávat lidé v Plzeňském, Karlovarském a Moravskoslezském kraji.
Televizor/DVD přehrávač/Blue-Ray přehrávač
mají v úmyslu na internetu zakoupit především zákazníci mezi 30 a 39 lety, nákup některého z přehrávačů, nebo televizoru se týká 14 % z nich. Více se budou angažovat muži (9 %) než ženy (3 %). Před Vánoci se toto zboží stane na internetu nejatraktivnějším pro obyvatele Plzeňska a Pardubicka, zde se ke koupi chystá 15 % lidí. V Praze, ve Středních Čechách, na Olomoucku a ve Zlínsku lidé nákup těchto produktů přes internet neplánují.
IPhone nebo jiný „chytrý“ telefon (smartphone)
bude před Vánoci na internetu shánět 9 % obyvatel mezi 40 a 49 lety. Nulový zájem o internetový nákup těchto položek projevují lidé mezi 50 a 59 lety a také nejmladší generace. Hlavní pozornosti se „chytrému“ telefonu dostane v Moravskoslezském kraji, kde si přes internet plánuje zakoupit 13 % populace. Lidé v Praze, Jihočeském, Ústeckém, Libereckém, Olomouckém a Zlínském kraji podle vlastního vyjádření koupi smartphone přes internet nezvažují.
Předplatné nebo členství
Předplatným nebo členstvím svou rodinu a přátele za využití služeb internetového obchodu podarují obyvatelé od 30 let výš, nejvíce pak ti, kterým je mezi 50 a 59 lety. Z této věkové skupiny se na nákup připravuje 9 % lidí. Předplatné si po internetu hodlají obstarat zejména obyvatelé Vysočiny a Jihomoravského kraje (14 %), Moravskoslezského kraje (9 %), nevelký zájem je v krajích Královehradeckém a Pardubickém (1 %).
Herní konzole
Největší počet zájemců o nákup herních konzolí přes internet spadá do věkové kategorie 40-49 let, v předvánoční čas je tímto způsobem budou zajišťovat 4 % z nich. Herní konzole jsou jednoznačně nežádanější v Moravskoslezském kraji, nákup zde plánuje 12 % lidí.
IPad
O nákupu IPadu přes internet přemýšlí pouze mužská populace, konkrétně 6 % pánů mezi 30 a 39 lety.
Potraviny nebo nápoje
hodlají na internetu nakupovat zejména lidé mezi 30 a 39 lety (2 %) a také obyvatelé mezi 20 a 29 lety (1,7%). Ostatní věkové skupiny nakupovat potraviny po internetu během vánočního shonu nebudou. K nákupu potravin přes internet se plánují uchýlit pouze obyvatelé Ústecka a Liberecka (5 %) společně s Pražany, z nichž se ke koupi chystají 4 %.