V investicích do reklamy mezi pojišťovnami dominuje trojice gigantů – Česká pojišťovna, DIRECT Pojišťovna a Kooperativa pojišťovna, Vienna Insurance Group. Tyto tři pojišťovny za deset měsíců proinvestovaly více než 380 milionů korun, což je více než 40 % všech výdajů do reklamy v tomto segmentu. Ostatní pojišťovny jsou v reklamních výdajích zdrženlivější.
Společnost Admosphere provedla analýzu reklamních výdajů v oblasti pojišťovnictví v období 1. 1. – 31. 10. 2010, analýza proběhla na základě vlastního kontinuálního monitoringu Admosphere. Pozornost byla zaměřena na inzerci pojištění (životní i neživotní), zajištění a penzijní financování. Povinné sociální zabezpečení do této kategorie nespadá. Reklamní výdaje se vyhodnocují na základě ceníkových cen.
Mezi zadavateli reklamy z oblasti pojišťovnictví jednoznačně vévodí Česká pojišťovna se svými investicemi 158,5 mil. Kč. Hranici 100 milionů překračuje i DIRECT Pojišťovna (121,5 mil. Kč) a Kooperativa pojišťovna, Vienna Insurance Group (101,5 mil. Kč). Dohromady investice těchto pojišťoven tvoří více jak 40 % investic do reklamy v oblasti pojišťovnictví. Žádná ze zbývajících pojišťoven neinvestovala do reklamy více než 60 milionů korun.
-red-