Minulý týden zaregistrovala nákupní galerie Aukro svého 2 000 000. uživatele. Tímto počtem potvrzuje své vedoucí postavení mezi konkurenčními subjekty v oblasti v e-commerce.
Obliba nákupů na internetu v posledních letech prudce roste a tento trend lze sledovat také na počtu registrovaných uživatelů nákupní galerie Aukro.cz. Zatímco k registraci jednoho milionu uživatelů bylo zapotřebí šest let fungování Aukro.cz na českém trhu, dosažení druhého milionu trvalo necelé dva roky. „V současné době na Aukru nakupuje nepatrně více mužů (52 %), zhruba polovinu uživatelů tvoří lidé ve věku od 25 do 44 let,“ říká Lenka Hanušová, tisková mluvčí nákupní galerie Aukro.cz, a dodává: „Výjimkou mezi uživateli nejsou senioři, od listopadu pak ani junioři starší 15 let, kteří u nás mohou legálně obchodovat.“
Od spuštění Aukro.cz v roce 2003 se prodalo přes 21 milionů předmětů v celkové hodnotě přesahující 8 miliard korun. K nejprodávanějšímu zboží dlouhodobě patří oblečení, dětské zboží, vybavení pro dům a zahradu a elektro. V nabídce Aukra mají své místo také sběratelské unikáty nebo různé kuriozity. Seriozní sběratelé letos zakoupili například abstraktní kompozici Františka Kupky za 62 100 Kč nebo knihu Karavana otroků od Karla Maye za 190 000 Kč. „Během letošního roku jsme zaznamenali také kuriozity, jako byl například prodej mamutího zubu, volebního hlasu nebo viagry. Tyto prodeje však byly z nabídky staženy kvůli rozporu s obchodními podmínkami,“ říká Lenka Hanušová.
-red-