Celkovým redesignem včetně nutné restrukturalizace prošel web jedné z nejvýznamnějších bank. Kreativní část pochází z dílny EURO RSCG, kompletní technickou realizaci zajistila internetová agentura FG Forrest, která spravuje korporátní web Komerční banky již více než osm let.
Hlavním cílem projektu bylo přepracování stávající webové prezentace tak, aby nové řešení lépe splňovalo pravidla přístupnosti a použitelnosti platná pro tvorbu webových prezentací a současně lépe reprezentovalo brand Komerční banky, včetně odpovídajícího důrazu na korporátní design. To znamenalo především upravit strukturu, provést mnohá testování použitelnosti, zaměřit se na snadnou orientaci uživatelů po webu a v neposlední řadě zpřístupnit web uživatelům s různým handicapem, ať už zrakovým či pohybovým. Uživatelská přívětivost je základní myšlenkou nového webu. Uživatel nachází informace snadněji, pohodlněji a rychleji, hledané informace jsou mu nabízeny přehledně a srozumitelně.
„Prvořadým úkolem v tomto roce byl redesign korporátního web sídla. Projekt byl od začátku postaven především na logicky propracované konzistentní struktuře, orientaci a navigaci, bezproblémové použitelnosti a optimální přístupnosti. Tedy primárním cílem bylo výrazné zlepšení orientace a podpora značky. Dalším důležitým aspektem projektu je zpracování specifické verze web sídla určeného handicapovaným spoluobčanům. Ověření výsledků projektu bude realizováno pomocí rozsáhlého výzkumu oční kamerou. Pomocníka pro handicapované budou testovat sami uživatelé, pro které je tato verze určena.“ dodává David Horák, Webmaster Komerční banky.
Snadná orientace a rychlé nalezení hledaného obsahu jsou základními měřítky kvalitního webu. Pozornost tvůrců struktury i Komerční banky se proto ubírala tímto směrem. Velmi bohatý informační portál, jakým web Komerční banky je, se neobejde bez důmyslně propracované struktury a navigace. V rámci redesignu jim byla věnována náležitá pozornost, a uživatelé by tak měli trávit méně času nad vyhledáváním, čehož výsledkem je možnost hlubšího seznámení se uživatelů s, konkrétní nabídkou banky.
Velké změny doznal i samotný obsah webu. Produktové listy byly přepracovány, v rámci možností, podle pravidel moderního copywritingu a výsledků testování se zaměřením na uživatelské zvyklosti čtení na webu. Obsah je tedy nyní srozumitelnější, jednodušší a hlavně přizpůsobený cílovým skupinám v rámci jednotlivých segmentů.
Veškeré aplikace byly přepracovány tak, aby mohly být provozovány na nové infrastruktuře v Komerční bance. V případě kurzovního lístku byl zaveden nový způsob aktualizace zdrojových dat, tj. byla upravena integrace na výstupy z interních systémů Komerční banky. V rámci všech formulářových prvků byly mj. zavedeny nové systémy kontrol, které uživatelům pomohou se lépe orientovat, rychleji zadat potřebná data, a tedy i snadněji vyřídit dotaz či požadavek na provozovatele. Vzhledem k rozsáhlosti řešení bylo z technologického hlediska třeba realizovat projekt na platformě, která by umožňovala flexibilní správu a zároveň další rozšíření o nové prvky či aplikace. V této souvislosti zůstala i v rámci nového řešení zachována platforma Content Processing Systém (CPS). CPS je nástroj vyvinutý FG Forrest určený k zjednodušení a urychlení vývoje a správy webů. Díky CPS je celé řešení připraveno na propojení s vybraným systémem pro správu obsahu (CMS).
„Jsem opravdu velmi rád, že se nám společně s týmem Komerční banky podařilo zrealizovat již třetí generaci korporátní webové prezentace a navázat tak na předchozí úspěšné projekty. Věřím, že nový web díky vysoké úrovni přístupnosti, přehlednosti, kvalitně zpracovanému obsahu i celé řadě dalších úprav a rozšíření poskytne Komerční bance ještě výrazně vyšší úroveň podpory v oblasti komunikace s jejími stávajícími i novými zákazníky či partnery. V porovnání s předchozí generací webu jde určitě o výrazný krok vpřed,“ doplňuje za internetovou agenturu FG Forrest Client Service Manager Petr Foltýn.
– red –