Jen málokdo je ve svém životě spokojený, pokud má ubíjející a nezajímavou práci, pokud dělá něco, co ho vyčerpává a ničí, kde se nemůže rozvíjet a růst. Aby se člověk cítil šťastný, měl by se věnovat takovým činnostem, které co nejlépe odpovídají jeho osobnostnímu typu, a podle toho si také zvolit zaměstnání a plánovat kariéru. Někteří lidé mají o své budoucnosti jasno již v raném věku, pro někoho bývá volba toho pravého zaměstnání více či méně záležitostí mnoha let, mnohdy celého života.
Cílem knihy Typologie osobnosti: volba povolání, kariéra a profesní úspěch konzultanta, lektora a kouče Michala Čakrta je pomoci lidem, kteří chtějí získat práci, jež by je uspokojovala a motivovala, při níž by mohli uplatnit především to, co umějí, co je pro ně přirozené, tedy své silné stránky – preference – a kde by jejich úsilí nebrzdily a „netáhly ke dnu“ jejich slabé stránky – nepreference – jejichž uplatňování je pro každý typ vyčerpávající, namáhavé a únavné.
Autor v knize, s využitím osvědčené Jungovské typologie, rozebírá konkrétní vazby mezi typem a volbou povolání, nejútlejším dětstvím počínaje a obdobím středního věku konče, a radí, jak v rámci profesní dráhy co nejlépe využít předností a jedinečností toho kterého typu a jak naopak oslabit jeho slabá místa.
„Přínos osobnostní typologie spočívá v lepším poznání sebe sama … Známe-li svůj typ, můžeme mít lepší povědomost o tom, jak působíme na druhé, když se ucházíme o zaměstnání, jak se budeme chovat při přijímacím pohovoru a při vyjednávání o výši své odměny, jaké dovednosti bychom měli zdokonalit a rozvinout a jaké naopak s největší pravděpodobností nebudou naší konkurenční výhodou,“ říká autor a rozebírá, co jednotlivým typům vyhovuje, v čem mají možnost vyniknout a co umějí dělat v práci přirozeně dobře a které „nepreference“ a „slepé skvrny“ jim brání, aby mohli tu kterou práci úspěšně vykonávat. Uvádí, jaká zaměstnání jsou vhodnější například pro lidi s extravertním smyslovým vnímáním a jaká naopak nevyhovují jedincům s introvertní intuicí, po jaké práci by se měli ohlédnout ti s preferencí extravertního cítění a po jaké zase třeba introvertní cítící.
Dnes více než kdy jindy platí, že se učíme být sami sobě personalisty, stáváme se odborníky na svůj profesní rozvoj a sami si plánujeme kariéru. Kniha by se proto měla stát pomůckou pro ty, kteří se chtějí o svém typu dozvědět co nejvíce a najít si to pravé zaměstnání. Typologie osobnosti se jim v tom může stát dobrým rádcem.
Kniha vyšla v nakladatelství Management Press
O autorovi:
Michal Čakrt – známý český autor, konzultant a lektor – studoval na Newyorské univerzitě a je rovněž absolventem oboru sociologie a politická ekonomie na filosofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Manažerské vzdělání získal na Harvard Business School v Bostonu a na Graduate School of Management Kalifornské univerzity v Irvine, kde byl rovněž hostujícím profesorem. Deset let pracoval v Českém manažerském centru a poté krátce jako manažer ve firmě Deloitte & Touche. Zaměřuje se na manažerskou psychologii a sociologii. Působí jako pedagog v programech MBA i jako konzultant pro mezinárodní management a vrcholová vedení organizací. Je autorem monografií Typologie osobnosti: přátelé, milenci, manželé, dospělí a děti a Typologie osobnosti pro manažery. Manažerské styly, rozhodování, komunikace, týmová práce, management a změny, které se staly bestsellery, a významné knihy Konflikty v řízení a řízení konfliktů.
brož., 165 x 235 mm, 220 str.,
ISBN 978-80-7261-220-8
doporučená cena 320 Kč