Synovate, globální společnost pro výzkum trhu, na konferenci v pražském hotelu Mandarin Oriental poprvé v České republice představila svůj nový systém, který společnostem umožňuje v celé šíři porozumět vnímání, postojům a chování svých zákazníků.
Tento nový výzkumný přístup, nazvaný True Customer View, byl vyvinut pro lepší pochopení různých faktorů ovlivňujících chování zákazníků včetně činnosti konkurence a také překážek, které zákazníci pociťují při nákupu produktů či služeb. Jedná se o jediný výzkumný systém na trhu, který bere v úvahu tyto souběžné vlivy. Je unikátní také v tom, že zákazníci si sami mohou řídit výzkumný proces, když si mohou vybrat značky, jejich vlastnosti a zkušenosti, které jsou pro ně podstatné, oproti tomu, aby je určovala sama společnost. Platnost True Customer View, jenž je přímo svázán s tržním podílem společnosti, už byla ověřena v různých odvětvích, přičemž tento systém vychází z úspěšného nástroje pro zkoumání značek Brand Value Creator, který přesně predikuje výkonnost jednotlivých značek.
„Mnoho společností naneštěstí nedisponuje spolehlivými způsoby, jak identifikovat všechny faktory ovlivňující nákupy svých zákazníků. Přitom je potřeba vzít v úvahu všechny proměnné, zvláště postupy konkurence. V opačném případě se povede složit jen velmi malou část celkové skládanky. Také se velmi často stává, že společnosti mají tendenci pohlížet na zákazníky ze svého vlastního úhlu pohledu. Náš přístup se namísto toho soustřeďuje na perspektivu zákazníka a na veškeré faktory, které ovlivňují jeho nákupní rozhodování týkající se konkrétního produktu či služby. Jedná se o zásadní změnu – namísto pohledu společnosti nastupuje pohled zákazníka,“ uvedl k představení systému Ged Parton, ředitel pro globální záležitosti, Synovate.
„Očekáváme, že True Customer View osloví v brzké době i naše české a slovenské klienty díky svým unikátním vlastnostem, jako je lepší predikční schopnost, kratší doba trvání výzkumu a především větší kontrola zákazníků nad výzkumným procesem, který se takto přibližuje skutečnému chování v reálném životě,“ hodnotí přínos nové metody Eva Veisová, ředitelka Synovate v ČR.
-red-