S internetem pracuje denně necelých 40 % populace České republiky, na internetu nakupuje přibližně 50 % všech obyvatel. Vyplývá to z výzkumu, který realizovala nákupní galerie Aukro.cz na reprezentativním vzorku tisíce obyvatel České republiky, kteří byli dotazováni osobně.
V současné době 39 % dospělé populace České republiky pracuje s internetem denně, přibližně čtvrtina (22 %) pak minimálně jednou týdně. Alespoň jednou měsíčně je na internetu asi 8 % populace a internet vůbec nevyužívá asi 24 % respondentů. „Výzkum prokázal, že frekvence používání internetu je závislá na věku respondentů a jejich vzdělání. Čím nižší věk a vyšší vzdělání respondent má, tím častěji s internetem pracuje,“ říká Lenka Hanušová, tisková mluvčí Aukro.cz.
Necelá polovina respondentů (48 %) si nakupování na internetu vyzkoušela a nakupuje na internetu alespoň jednou ročně, třetina z nich uskuteční nejméně jeden nákup za půl roku. Třemi nejpoužívanějšími způsoby platby obyvatel, kteří mají s nakupování na internetu osobní zkušenost, jsou dobírka (53 %), hotovostní platba (49 %) a bankovní převod (47 %).
„Vzhledem k tomu, že respondenti byli dotazování osobně, nejedná se pouze o uživatele internetu, jak je u podobných výzkumů zvykem, ale o reprezentativní vzorek všech obyvatel České republiky,“ dodává Lenka Hanušová.
-red-