Monitoring tisku ANTENNA, který se jako první v ČR specializuje na sledování publicity značek a produktů v tištěných médiích, rozšiřuje svoje služby o analýzy monitoringu.
ANTENNA Media Monitoring se zaměřuje na vyhledávání PR výstupů brandů a produktů. „Tento typ monitoringu tisku se od korporátních nebo tematicky zaměřených monitoringů liší, což se pochopitelně promítá také do analýz výstupů a vyhodnocování PR účinnosti,“ říká Kateřina Svobodová, vedoucí projektu ANTENNA Media Monitoring. Podle jejích slov chce ANTENNA rozšířením služeb o analýzy klientům usnadňovat přípravu základních vstupních podkladů, důležitých pro hodnocení účinnosti realizovaných PR aktivit.
U publicity značek hrají významnou roli optické parametry výstupu. Jedná se například o pozici článku v kontextu celé strany, na které byl zveřejněn, obsah ilustrační fotky nebo přítomnost loga v použité produktové fotografii. „Pokud se tyto vizuální vlastnosti článků zahrnou do analýz monitorovaných výstupů, můžeme zjistit zajímavé skutečnosti, které standardně sledované kvantitativní parametry nedokážou vždy identifikovat,“ říká Kateřina Svobodová.
Zajímavé jsou například analýzy, srovnávající konkurenční značky. „Kvantitativní vlastnosti jako četnosti příspěvků nebo míra zastoupení značky v jednotlivých typech médií mohou být pro jednotlivé brandy naprosto srovnatelné. Vizuální prvky jako např. fotografie, které PR výstupy doprovází, však mohou výrazně mluvit ve prospěch jedné konkrétní značky. Například v případě, kdy média doplňují svoje články imageovými fotografiemi jednoho brandu výrazně častěji, než ostatních,“ dodává Kateřina Svobodová.
Pokud se fotografie značky jako doprovodný prvek článků téměř neobjevují, může to znamenat mnohé: nekvalitní fotobanku, kterou brand poskytuje médiím, nesprávné zacílení do médií či jednotlivých částí redakce, nebo i špatné načasování.
Monitoring ANTENNY zahrnuje veškeré periodicky vydávané tištěné tituly, které jsou v ČR ve volném prodeji. Měsíčně se jedná zhruba o tři stovky titulů. Zakládá si na a stoprocentní kvalitě monitoringu, nejen co se týče rozsahu monitorovaných zdrojů, ale i úspěšnosti ve vyhledávání. Služba monitoruje celou šíři obchodních segmentů, od módy a kosmetiky, přes potraviny, nábytek a design, po auto-moto segment, spotřební elektroniku nebo zboží pro volný čas. Standardně sleduje 17 skupin médií podle jejich zaměření, speciálně sestavuje také vlastní mixy sledovaných titulů podle individuálních potřeb jednotlivých značek.
– red –