Kampaň Absurdita roku získala na mezinárodním festivalu reklamy a komunikace v Portoroži zlatou cenu Golden Drum, jedno z pěti hlavních ocenění v kategorii Public Relations.
Bariéry v podnikání bývají často nesmyslné a zbytečně přitěžují firmám i živnostníkům. V minulých letech „vyhrála“ tuto anticenu například nutnost ukládat ekologicky čistou zeminu na skládku nebo povinné vybavení fyzioterapeutické ordinace zrcadlem, nášlapnými vahami či ledničkou. „Za velký úspěch považujeme fakt, že výsledky Absurdity jsou respektovány politiky i úředníky. Kniha jízd například v předloňském hlasování skončila druhá. Nyní ji firmy, které mají jen tři auta, mohou nahradit paušální platbou,“ ukazuje reálné dopady projektu Miloš Růžička, Managing Partner Bison & Rose.
Od letošního dubna do srpna zasílali podnikatelé a profesní komory své tipy na letošní Absurditu roku. Z námětů organizátoři vybrali sedm nominací, o nichž veřejnost může hlasovat na www.firmaroku.cz/absurdita. Mezi horké favority na vítězství se zařadila například povinnost ověřovat dokumenty došlé do datových schránek, lhůty pro malování podnikatelských prostor s přihlédnutím ke zdrojům znečištění nebo povinnost vozů pro údržbu silnic platit mýtné a zpětně žádat o jeho vrácení.
-red-