Společnosti Telefónica O2, T-Mobile, Vodafone se rozhodly pod hlavičkou Asociace provozovatelů mobilních sítí podporovat mobilní platby. Na novém portálu www.platmobilem.cz jsou informace o mobilních platebních metodách pro zákazníky i obchodníky. Operátoři pro obchodníky navíc připravili speciální marketingovou podporu; již brzy zákazníci najdou charakteristickou oranžovo-černou nálepku „Plať mobilem“ všude tam, kde budou moci k placení využít svůj telefon.
Cílem značky „Plať mobilem“ je zvýšení povědomí české veřejnosti o způsobech a možnostech placení prostřednictvím mobilního telefonu a zejména pak propagace zásad bezpečnosti při realizaci mobilních plateb. „Plať mobilem“ umožňuje zákazníkům hradit prostřednictvím mobilního telefonu cenu za služby či zboží bez ohledu, zda zaplatí odesláním Premiové SMS, nebo prostřednictvím platební brány.
V současné době již zákazníci hradí prostřednictvím mobilního telefonu za SMS jízdenky, parkovné, dárcovské SMS, cestovní pojištění, lístky na kulturní akce, digitální hudbu, DVD či hlasování v průběhu televizních soutěží a pořadů. Mobilní telefon jako platební nástroj používá více než 11 procent zákazníků tuzemských mobilních operátorů, přičemž měsíčně uskuteční přes 5 milionů transakcí.
Unikátním projektem v rámci značky „Plať mobilem“ je jednotný rozcestník při využití platební brány, který je pro všechny zákazníky stejný, a slouží k přesměrování na platební bránu zákazníkova operátora. Fyzicky to bude vypadat tak, že zákazník při výběru platební metody zvolí „Plať mobilem“ (PM) – kliknutím na logo PM.
Potenciální zákazníky chce značka „Plať mobilem“ oslovit především jednoduchostí, bezpečností a rychlostí. Zákazníkovi s předplacenou kartou je částka odečtena z kreditu, zákazníkům s paušálem se částka objeví na měsíčním vyúčtování. Není třeba žádná registrace, služba je standardně aktivována. Rodiče ale nemusí mít obavy, v případě potřeby mohou být služby dítěti na SIM kartě zablokovány.
-red-