První desítka reklamních inzerentů investovala v červenci 2010 do reklamy 700 mil. Kč dle ceníkových cen. První místa drží giganti Procter & Gamble Czech Republic, Henkel ČR a Unilever ČR. Mezi top 10 se poprvé dostala i XXXLutz CZ svou velmi diskutovanou kampaní na obchodní dům s nábytkem.
Podle monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere v období 1. 7. do 31. 7. 2010 investovaly do reklamních kampaní nejvíce společnosti Procter & Gamble Czech Republic (141,8 mil. Kč), Henkel ČR (108,3 mil. Kč) a Unilever (86,8 mil. Kč).
U proinzerovaných obnosů sledovaných monitoringem se jedná o ceníkové položky, nikoliv však o skutečně zaplacené částky.
V nejvíce propagovaných kategoriích zboží se v červenci hned za prvními širokosortimentními prodejnami a řetězci umístil nábytek. Díky masivní kampani na největší obchodní dům s nábytkem v ČR se společnost XXXLutz CZ poprvé dostala mezi první desítku reklamních inzerentů. Více než polovina proinzerované sumy (58 %) byla podle monitoringu Admosphere investována do televizní reklamy. Ta vzbudila mezi Čechy v červenci nemalý rozruch.
Top 10 zadavatelé – 1. 7. 2010 – 31. 7. 2010
Zdroj: Admosphere, s.r.o. (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR-MEDIARESEARCH, a.s., ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-MEDIARESEARCH, a.s.)
-red-