„Zeitgeist“ je německý výraz pro „ducha doby“ a Google tohoto ducha doby odhaluje tím, že agreguje miliony vyhledávaných slov, které jsou každý den do vyhledávače zadávány. Lidé z celého světa používají Google k vyhledávání těch nejrozmanitějších informací – prakticky vše od zpravodajství přes průvodce nakupováním až po dohledávání detailů o místních firmách. Google disponuje několika nástroji, které umožňují tyto dotazy na globální i regionální úrovni rozlišovat a stejně tak může porovnávat současné tendence ve vyhledávání s těmi minulými.
Společnost Google vybrala marketingově relevantní pojmy a srovnala počty jejich výskytů (původně bylo hlednáno více slov, ale některá byla ve statistice téměř bez zastoupení, proto byla vyřazena). Výsledkem je zmíněný žebříček, který odráží četnost výskytu těchto slov. Slova jsou seřazena podle četnosti výskytu, konkrétní hodnoty Google nesděluje.
- Marketing
- Guerilla marketing
- Marketing a media
- Virální marketing
- Direct marketing
- Internetový marketing
- Affiliate marketing
- Event marketing
Více o Zeitgeist zde .
– red –