V těchto dnech startuje nová služba monitoringu tisku, zaměřená na sledování publicity značek a produktů v tištěných médiích. Služba se jako první v ČR specializuje na kompletní vyhledávání výsledků produktových PR a je určena odborníkům v oblasti marketingových komunikací a PR.
Monitoring publicity se specializací na brandy a produkty dosud na českém trhu chyběl. Sledování publicity značek má přitom svá výrazná specifika. Lifestylové a další tištěné tituly jsou pro brandy často prioritním komunikačním kanálem. Následný monitoring tisku se však většinou potýká s problémem nekompletnosti titulů. Buď se nemonitorují skutečně všechny, nebo se konkrétní média nesledují celá od první do poslední stránky, ale pouze výběrově, například v podobě několika málo vybraných rubrik. To má pochopitelně výrazný vliv nejen na kvantitu, ale i kvalitu vyhledané publicity.
ANTENNA Media Monitoring se kromě problému neúplnosti sledovaných médií zaměřuje také na řešení dalších úskalí, spojených s monitoringem produktových PR. „Parametry, které se sledují u publicity brandů, se od korporátních nebo tematických monitoringů liší. U publicity značek nejde jen o obsah článku, ale i o formu, tedy vizuální podání informace,“ říká Kateřina Svobodová, vedoucí projektu ANTENNA Media Monitoring.
Jak dál upřesňuje, jedná se o optické parametry jako například velikost článku vzhledem k ostatním na dané stránce, pozice umístění nebo obrazový materiál, který výstup doprovází. „Je rozdíl, jestli se u článku objevuje produktová nebo imageová fotografie s vaší nebo jinou značkou, jestli je na ní viditelné logo nebo zdali se v bezprostřední blízkosti prezentuje konkurenční produkt,“ upřesňuje Kateřina Svobodová.
Všechny tyto obsahové i vizuální parametry nelze sledovat elektronickým přepisem. Výstupem ANTENNY proto není přepis textu v elektronické podobě, ale přímo originál strany, na které se relevantní článek zveřejnil. Takový výstup si zachovává všechny obsahové i vizuální vlastnosti, důležité pro následné analýzy a hodnocení účinnosti prováděných PR. Současně je možné ho dál zpracovávat – kopírovat nebo skenovat podle konkrétních potřeb.
Monitoring ANTENNY zahrnuje veškeré tištěné periodicky vydávané tituly, které jsou v ČR ve volném prodeji, měsíčně se jedná zhruba o tři stovky titulů. Služba standardně monitoruje 17 skupin médií podle jejich zaměření: Ženy, Lifestyle a móda, Společenské, Muži, Bydlení a design, Zdraví, Kulinářské, Rodina a mateřství, Děti a teens, Senioři, Auto-moto, Sport, Příroda a cestování, Populární věda, Digi + PC, Hobby a Programové. Speciálně sestavuje také vlastní mixy médií podle individuálních potřeb jednotlivých značek.
-red-