Rychlovarné konvice se začaly na českém trhu prosazovat až v roce 1990 a ETA je začala vyrábět o dva roky později. Přesto je dnes nalezneme téměř v osmdesáti procentech domácností. Důvody tak velkého zájmu spotřebitelů jsou čistě praktické – rychlost ohřevu vody, úspory elektrické energie a nízká cena. Proto jsou rychlovarné konvice stále nejžádanějšími elektrospotřebiči. Ročně se jich v ČR prodá kolem půl milionu kusů.
Tak velká poptávka přilákala také velký počet výrobců a dovozců konvic nejrůznějších značek a kvality. Na českém trhu si dnes konkuruje cca třicet značek. V jejich čele stojí, podle obchodního panelu agentury GfK, česká značka ETA s tržním podílem 14 %. Nejsilnější je ETA ve středním a nejvyšším cenovém pásmu, kde dosahuje 31% a 20% podílu.
Novým jevem na trhu konvic byl koncem devadesátých let vstup levných výrobků z Asie. Jejich prodej v nejnižším cenovém pásmu do 400 Kč dosáhl vrcholu v polovině roku 2000, kdy se podílely na celkovém prodeji konvic v ČR 43 %. Pak, když lidé poznali kvalitu těchto výrobků, opojení z nízké ceny skončilo a jejích podíl se prudce snížil na třetinu (34 %). Obnovil se zájem o kvalitní značkové zboží, což vedlo ke zvýšení poptávky po výrobcích značky ETA. Prodej konvic této značky se v roce 2001 zvýšil o 70 % a ETA se posunula ze třetího místa na první příčku. Tento trend trvá dosud.
Je zajímavé, že po snížení prodeje levných výrobků se přesunula poptávka hlavně do nejvyššího cenového pásma nad 1000 Kč. Podíl těchto již spíše luxusních výrobků vzrostl podle GfK koncem roku 2001 ze 16% téměř na čtvrtinu (24 %). Nejlépe je to vidět na rostoucím zájmu spotřebitelů o moderní varné konvice s nerezovou nádobou značky ETA. Jejich prodej se v roce 2002 proti minulému roku zdvojnásobil a jejich podíl na prodeji všech konvic firmy vzrostl z 19 na 29 %.
ETA je podle agentury GfK vedoucí značkou rychlovarných konvic také na Slovensku s tržním podílem 12 %. O oblibě ETY na tomto trhu svědčí i to, že v roce 2002 vzrostl vývoz konvic do SR proti minulému roku o více než 100 %. Podobně jako v ČR i zde rychleji rostla poptávka po konvicích s nerezovou nádobou, než po levnějších konvicích plastových. Největší množství varných konvic však ETA exportuje do SRN. Tam jich bylo v r. 2002 dodáno cca 300 tis. ks. Je to o 70 % více než v předchozím roce.
Agentura GfK provádí v ČR již třetím rokem průzkum spontánní znalosti značek varných konvic. Ukazuje se, že se naši spotřebitelé na trhu rychle orientují. V uvedeném průzkumu uměli vyjmenovat sedmnáct ochranných známek těchto výrobků. Na prvním místě, s výrazným náskokem, je po celou dobu ETA, která získala v roce 2002 55 % kladných odpovědí. Na druhém a třetím místě s 22 % jsou značky Moulinex a Tefal. 10 až 17 % získaly značky Philips, Tesla, AEG, Braun, Rowenta. Pod 10 % je pak zbývajících devět značek. Během tří let se nejvíce zvýšila znalost značek ETA a Tefal, a to o 6 procentních bodů.