Ekonomická krize vyčistila obchodní trh od nemocných firem. Zdravé regionální firmy, které reagovaly na změnu situace a postavily svoji strategii na kvalitě, rychlosti služeb a českých výrobcích, se nyní prosazují na celorepublikovém trhu. Spotřebitelé tak dávají přednost českým regionálním firmám před zahraničními.
„Regionální firma se může prosadit i na trhu, který přesahuje hranice regionu. Ekonomická krize jasně ukázala, které firmy a kteří podnikatelé mají šanci uspět, nebo ne. Záleží na koncepci a také na tom, co nabídnete svým zákazníkům,“ komentuje Jan Szebista, majitel obchodní značky Poolone z Vysočiny a dodává, že čeští spotřebitelé se stále častěji obracejí se svými požadavky na regionální firmy, protože si uvědomují, že tím podporují českou ekonomiku.
Ekonomická krize nechala podnikatelsky přežít zdravé firmy a změnila chování veřejnosti. Ekonomové se shodují, že lidé více přemýšlí o svých financích a dávají přednost firmám ze svého okolí a podnikatelům, kteří jsou z České republiky. „Obtížná doba nabízí možnost zajímavých investic a přehodnocuje určité hodnoty. Je to obroda ekonomiky i společnosti a přijít musela,“ říká Szebista, kterému se podařilo s obchodní značkou Poolone prorazit hranice Vysočiny.
Regionální firmy mají těžkou pozici, protože se musí vyrovnat s konkurencí a hlavně nabídnout zákazníkům přidanou hodnotu, kvůli které budou žádanější, než ostatní firmy. Ekonomická krize má tak i svá pozitiva – naučila firmy lépe plánovat obchodní strategie, nabízet kvalitní produkty s kompletním servisem, regionální firmy dostaly možnost růstu za předpokladu, že se svým zákazníkům věnují a spotřebitelé se naučili přemýšlet ekonomicky a vyžadovat od firem vyšší standardy.
-red-