Tesco startuje pilotní provoz elektronických regálových etiket v edenském hypermarketu v Praze. Mezi přínosy této moderní technologie patří zefektivnění provozních činností, šetrný přístup k životnímu prostředí a minimalizace chyb v označování cen.
„Elektronické regálové etikety umožní automatické systémové změny cen u většiny zboží v obchodě. Stoupne výrazně efektivita práce při kontrole správnosti a aktualizaci cenovek,“ vysvětluje výhody novinky vedoucí projektu Milan Pavlík z oddělení IT společnosti Tesco. Díky elektronickým etiketám obchod v neposlední řadě také ušetří spotřební materiál, jako jsou papír a toner pro tisk papírových cenovek.
Z elektronické etikety se zákazník dozví veškeré podstatné informace stejně jako z běžné papírové etikety. Na displeji je uvedena cena zboží i jednotková cena, případě i výše zálohy u lahví. Zpočátku naleznou zákazníci na regálech také stručné vysvětlivky, jaké údaje a kde elektronická etiketa zobrazuje.
Pod displejem jsou uvedeny informace sloužící zaměstnancům obchodu, jako je například kód zboží. Elektronické etikety budou umístěny stejně jako dosavadní papírové přímo na regálech, a to u veškerého zboží kromě oblečení, DVD a knih.
Elektronické regálové etikety začne Tesco v pražském hypermarketu Eden instalovat postupně podle jednotlivých oddělení, celý obchod bude novým systémem vybaven od 1. září. Systém se skládá z pracoviště s počítačem v zázemí prodejny, terminálu, antén a vysílačů a samotných elektronických etiket. Ty mají podobu malé krabičky, které se speciálním systémem upevní do lišty na regálu. Komunikace centrálního cenového systému Tesco s elektronickými etiketami probíhá bezdrátově.
-red-