Za kvalitou se nejčastěji vydávají lidé pro elektrospotřebiče do těchto dvou řetězců, kvalitu v nich nalézá největší část dospělé populace v České republice.
V rámci průzkumu byla sledována kvalita sedmi prodejců elektra. Kromě Datartu a Electroworldu šlo také o prodejny Euronics, KB Expert, NAY, OKAY a Spáčil. Repondenti hodnotili subjektivně kvalitu poskytovanou v těchto obchodech na stupnici od 1 (nejlepší kvalita) do 5 (nejhorší). Podle hodnocení těch, kteří měli s nákupem v daném řetězci osobní zkušenost, pak byla nejvyšší kvalita poskytnuta v obchodních řetězcích Datart a Electroworld. Tuto dvojici pak ještě doplňuje obchodní síť Spáčil se známkou do 2,5.
Muži přitom hodnotí jako kvalitní více Datart, mezi ženami je významně častěji jmenován jako kvalitní obchod Electroworld.
Mezi nejkritičtější patří lidé s vysokoškolským vzděláním a lidé v důchodovém věku. Naopak regionem, kde jsou zákazníci nejvíce spokojeni s kvalitou obecně, je Praha, v níž přesvědčení o kvalitě Datartu je nejsilnější.
Za dominantní dvojicí řetězců Datart a Electroworld mají nejčastěji lidé zkušenosti s OKAYem a Euronicsem, ale nejlepší kvalitu jako třetí poskytuje spíše řetězec Spáčil. „Kvalita prodeje a služeb je klíčovým parametrem úspěchu působení na trhu se spotřební elektronikou. Ověřili jsme si v praxi, že zákazník je stále náročnější, co je dnes hodnoceno nadprůměrně, stává se zítra běžnou praxí. Snažíme se proto míru kvality prodeje neustále zlepšovat, například bezplatnou zárukou na veškeré velké kuchyňské spotřebiče a televize v délce tří let,“ říká k zaměření výzkumu ředitel společnosti Datart pan Pavel Sláma.
-red-