Od druhé poloviny dubna byly do provozu na českých tratích nasazeny dvě moderní, klimatizované, nízkopodlažní, dieselové jednotky Siemens Desiro, které v rámci prezentace společnosti vozily v pravidelném provozu cestující v Ústeckém, Olomouckém, Jihomoravském a Plzeňském kraji. Na kratší dobu se s nimi mohli setkat i cestující v Praze, Středočeském, Jihočeském a Zlínském kraji a kraji Vysočina. Služeb nového dopravce RegioJet, který je dceřinou společností Student Agency, za tu dobu využilo celých 200 000 cestujících.
Radim Jančura, majitel Student Agency i RegioJetu, se již delší dobu snaží dostat svoje vlaky na české koleje. V loňském roce podal několika krajským úřadům nabídky na provozování železniční dopravy v regionech, podobně i Ministerstvu dopravy předal nabídky na dálkovou dopravu. Sám k tomu dodává: „Mnoho lidí říkalo, že nejsme schopni železniční dopravu zajistit, že nemáme žádná vlastní vozidla a spoustu dalších důvodů, proč bychom nemohli jezdit. Tato prezentace měla lidem ukázat, že to umíme. Že můžeme lidem přinést něco nového a moderního. A stejně tak jsme se to snažili dokázat objednatelům dopravy. Končící prezentace všechny tyhle cíle splnila.“
Během prezentačních jízd cestující ocenili v parných dnech zejména klimatizovaný interiér, poprvé v České republice bylo ve vlacích také k dispozici připojení k internetu. „Možnost připojení k internetu byla dost využívána. Přes naše WiFi se připojilo 11 328 zařízení, s nimiž uživatelé prosurfovali celkem 6 841 hodin a přenesli 176 258 MB dat.“, poznamenal na toto téma provozní ředitel RegioJetu Jan Paroubek. Další spokojenou skupinou cestujících byli podle Paroubka rodiče s dětskými kočárky, cestující s koly a další, kteří ocenili nízké nástupní prostory a bezbariérový interiér. „Jen za červenec jsme přepravili 836 kol a 195 kočárků.“, dodává a zmiňuje ještě, že ke svým cestám využily vlaky RegioJetu několikrát také skupiny osob na invalidních vozících. Na závěr Jan Paroubek ještě shrnuje první vlakový provoz RegioJetu: „Prezentace trvala přesně 100 dní. Za tu dobu najezdily naše vlaky téměř 80 000 km a celou dobu se setkávaly s velkým zájmem veřejnosti. Pro nás tahle prezentace splnila ještě jiný účel. Zkoušeli jsme si také pro vlastní potřebu některé nové technologie, které bychom chtěli v budoucnu využívat a nabízet cestujícím i objednatelům dopravy. Podobně jsme si během prezentace vyzkoušeli některé provozní postupy, analyzovali je a hledali možné problémy, abychom na ně byli v budoucnu připraveni. Také z tohoto důvodu byla naše prezentace úspěšná.“
-red-