Výzkum trhu

Zájem Čechů o nákupy v zahraničí roste

Počet domácností, které nakupují rychloobrátkové zboží v zahraničí, za dva roky vzrostl jeden a půl krát. Zatímco v roce 2007 nakupovalo v zahraničí v průměru 4,6 % domácností, v roce 2009 to bylo již 7,1 % domácností. Trend kontinuálního růstu obliby nákupů v zahraničí je patrný ze čtvrtletních údajů oddělení Consumer Tracking společnosti GfK Czech, které dlouhodobě sleduje nákupní chování českých domácností.

„Významně se zvýšilo rovněž procento domácností, které nakupují v zahraničí opakovaně,“ uvedl Richard Piluša, Head of Consumer Tracking, GfK Czech, a dodal: „Téměř polovina (45 %) domácností v roce 2009 nakoupila v zahraničí více než jednou, oproti 29 % domácností, které opakovaně nakoupily v zahraničí o dva roky dříve.“

Vzrostl i sledovaný ukazatel frekvence nákupů mimo Českou republiku. Zatímco v roce 2007 domácnosti nakoupily v zahraničí v průměru 1,6krát, v roce 2008 už tak učinily 1,7krát a v roce 2009 domácnosti v průměru nakoupily v zahraničí již třikrát. Mezi kategoriemi, které v zahraničí nakupuje největší počet domácností, najdeme například tabulkové čokolády, bonboniéry, sušenky, sýry, koření, ale také třeba margaríny, jogurty, těstoviny. Z drogistických kategorií jsou to zejména prací prostředky a aviváže.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!