Internet

Online marketing v prostředí mobilních zařízení (PPC kampaně)

Internet v mobilních zařízeních odstartoval v roce 2000 systém WAP 1.0. Na této, dnes již zastarávají technologii, bylo možné zobrazit reklamu jen omezeně v textové černobílé podobě. V dnešní době už se standardně setkáváme s podporou WAP 2.0 a formátem XHTML. Zařízení podporující tyto standardy jsou schopn a zobrazit plnohodnotné webové stránky a nabízejí tím možnost inzerce PPC kampaní (Pay Pair Click – Platba za klik).

Formáty inzerce PPC v mobilních zařízeních.
Jako u klasické internetové PPC kampaně můžeme inzerovat prostřednictvím textové nebo grafické (bannerové) inzerce. Zatím co sponzorované textové reklamní sdělení po stránce provedení nemnění svoji podobu, grafické reklamy jsou rozměrově mnohem menší a graficky méně náročné. Bannery mohou být buď ve statické (formát .png, .jpg) nebo animované (formát.gif) podobě.  

Banner o rozměrech 216 x 36 px

Na jakých mobilních přístrojích PPC bannery bez problému zobrazíte?
Pro zobrazení grafických PPC reklam je potřeba vlastnit mobilní zařízení podporující tzv. plnohodnotný internetový prohlížeč. Mezi nejpoužívaněji platformy s tímto prohlížečem patří Android, Blackberry, Symbian, Windows Mobile nebo přístroje iPhone, iPod a iPad.

Možnosti cílení PPC kampaně
Zaměření na cílové skupiny u PPC kampaní pro mobilní zařízení je totožné jako cílení u běžných online kampaní (cílení na lokalitu, výběr webů pro zobrazování atd.). Novou možností je cílení na jednotlivé platformy mobilních zařízení. Dále pak můžeme cílit na jednotlivé operátory poskytující připojení k internetu. Cílení na operátory je zatím k dispozici jen v některých zemích (USA, Německo, Francie atd.). Na českou lokalizaci této funkce si budeme muset ještě počkat.

Click to call, aneb nová éra propagace začíná
Click to call (CTC) „klikni a volej“ je služba, která přináší obměnu od klasického přesměrování na stránku inzerenta k vytočení čísla a přímého tel. spojení. Tato varianta reklamy je zpoplatněna stejným způsobem jako kliknutí na textovou reklamu s tím rozdílem, že se platí cena za zavolání. Google AdWords umožňuje zobrazovat telefonní čísla dle geografické polohy. Tzn. návštěvníkovi surfujícímu na svém mobilu v Praze, se zobrazí číslo pražské pobočky inzerenta.

Kdo všechno už surfuje na internetu z mobilního zařízení?
V září roku 2009 bylo přes mobilní zařízení zobrazeno přes 47 mil. webových stránek, což je přes půl druhého milionu zobrazení denně.    

  Graf zobrazuje využití internetu v mobilním zařízení u různých operátorů také za září roku 2009. (zdroj www.seznam.cz)
Počet zobrazených stránek přes mobilní zařízení stále roste a jasně ukazuje směr, kterým se bude internet a s ním i online marketing ubírat.

Podle materiálů společnosti Sun Marketing.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!