Výzkum trhu

Výzkum trhu je v porovnání s ostatními odvětvími marketingu nejdůvěryhodnějším povoláním

Lidé, kteří pracují ve výzkumu trhu, jsou důvěryhodnější, než jejich kolegové z marketingu a reklamní branže. Jsou na tom dokonce lépe než manažeři velkých podniků či bankéři. Vyplynulo to z mezinárodního srovnání GfK Trust Index, realizovaného letos na jaře.

Odborníkům na výzkum trhu věří 65,4 % respondentů, což je o několik procent více, než je celoevropský průměr. A to i přesto, že od loňského roku došlo v rámci České republiky k poklesu důvěry v pracovníky ve výzkumu trhu, a to zhruba o 10 procentních bodů. Situace v ČR se tak přiblížila celoevropskému a západoevropskému průměru, zatímco průměr ve střední Evropě se stále drží těsně nad 70 %.

Míra důvěry v jednotlivá povolání, vyjádřená v procentech

Důvěra klesala u většiny sledovaných povolání, s výjimkou hasičů, kteří žebříčku dlouhodobě vévodí s hodnotami vysoko přes devadesát procent (konkrétně v ČR je to 98 %, +1 % v porovnání s rokem 2009) a pracovníků pošt – ti si v rámci České republiky meziročně polepšili o 2,3 % na 93,3 %. Obdobné důvěře jako výzkumníci se těší například policisté (61,5 %), charitativní instituce (61,5 %) či organizace zabývající se ochranou životního prostředí (60,4 %).

Důvěra v pracovníky v reklamě, novináře a bankéře s věkem klesá

Zatímco ve skupině od 14 do 29 let věří lidem z reklamní branže přes 47 % respondentů, starší lidé (50 – 99 let) jim vyjadřují důvěru jen v 35 % případů. Obdobně jsou na tom bankéři a novináři, u obou profesí činí rozdíl v důvěře u obou věkových skupin zhruba deset procent. Naproti tomu marketingovým odborníkům a výzkumníkům věří starší lidé jen nepatrně méně než ti mladší.

Mezinárodní úroveň důvěry v jednotlivá povolání

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!