Obchod

Regionální potraviny jako marketingový nástroj – konference Hospitality&Tourism Summit

V rámci konference Hospitality&Tourism Summit ve dnech 8.-10.6.2010 dostanou v pražském hotelu Olympik velký prostor i zdravé trendy v hotelnictví a gastronomii. Své zkušenosti s účastníky budou sdílet i zástupci z Rakouska, od nichž se v tomto směru máme skutečně co učit.

Rakouské ministerstvo zemědělství provedlo v loňském roce spotřebitelský průzkum zaměřený na význam regionálního původu potravin. Ukázalo se, že téměř 80% dotázaných se ztotožňuje s názorem, že právě u potravin je konkrétní původ zcela zásadní otázkou.

Zatímco Evropa se začíná tímto tématem ve zvýšené míře zaobírat především v posledních několika letech, v Rakousku se politika prosazování domácích potravin a typických regionálních potravinářských produktů praktikuje již několik desetiletí. Tento trend spolu s dlouhodobým zaměřením na vysokou kvalitu a bezpečnost potravin přináší také nezanedbatelné hospodářské efekty, ať už jde o zachování tradiční výroby, udržení a tvorbu nových pracovních míst či obecně příliv peněz do regionů. Rakouští hoteliéři a restauratéři se výrazně orientují na regionální potravinářské produkty a v posledních pěti letech stoupla spotřeba těchto potravin v rakouské gastronomii asi o 60%. Čtvrtina gastronomických provozů nakupuje regionální produkty zcela pravidelně.

Otázka odkud pochází to, co jíme, zajímá spotřebitele čím dále tím více. Téměř v každé zemi najdeme známé značky potravin, které jsou svázány s místem původu a představují jistou kvalitu: Olomoucké tvarůžky, Štramberské uši. Tyto výrobky mohou být chráněným názvem označeny pouze v případě, že splňují kvalitativní parametry a opravdu pocházejí z předmětné lokality. Na jihu Evropy takto historicky vznikla celá řada známých značek (Roquefort, Prosciutto di Parma), které jsou vzorem při prosazování současných trendů v oboru potravin. Označení AOC (Appelation d´origine controlée) nebo DOC (Denominazione di origine controllata) jsou zárukou kvality, výjimečnosti a mimořádné chuti. V současné době je v Evropě registrováno více než 600 potravinářských výrobků, kterým je dovoleno používat regionální ochrannou známku.

Propojení regionálních potraviny s turistikou a gastronomií je skvělým marketingovým tahem, který nabízí řadu možností. Za kvalitní, bezpečné potraviny s prokazatelným původem je například rakouský spotřebitel ochoten zaplatit až o 15% vyšší cenu. Je však třeba, aby heslo „do good with your money“ (čiň dobro svými penězi) fungovalo obousměrně: regionální požitky musí představovat kvalitní a mimořádný zážitek.

Regionální potraviny v propojení s turismem a gastronomií jsou i jedním z témat Hospitality& Tourismus Summitu, který se uskuteční 8.-10. června v Praze. Summitu se zúčastní také zástupci rakouských firem. Majitel firmy Sonnentor, pan Johannes Gutmann se bude tématu věnovat ve svém příspěvku: Regionalita jako konkurenční výhoda pro udržitelný rozvoj gastronomie a turismu, s podtitulem Sonnentor a Waldviertel: příklad fungující symbiózy.

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!