Reklama

Firemní dárcovství napřímo – snadná a úsporná cesta

Z mnoha možných způsobů firemního dárcovství je tzv. přímá podpora tou nejjednodušší a také nejvyužívanější variantou. Při dnešním významu sociální odpovědnosti firem a firemního dárcovství je to optimální řešení jak pro malé tak velké podniky. Mimo jiné ušetří spoustu času a administrativy na rozdíl od věhlasných firemních nadací či nadačních fondů, se kterými si jejich zakladatelé po čase leckdy nevědí rady.

Přímá podpora ve firemním dárcovství znamená, že firma jednorázově nebo opakovaně daruje prostředky na podporu veřejně prospěšného projektu.
„Chytré firmy si nezakládají vlastní nadace, výhodnější pro ně totiž je převést stanovenou částku na renomovanou charitativní organizaci, která pro ni tzv. externí nadační fond prakticky zadarmo a ráda spravuje“, komentuje možnosti firemního dárcovství Božena Jirků, ředitelka Konta Bariéry.

Spolupráce s nadací má jasná a ověřená pravidla, například u Konta Bariéry probíhá následovně – nadace v souladu se svým posláním a dle pokynů dané společnosti (dárce) projedná došlé žádosti o příspěvek. Všechny fundovaně posoudí, rozhodne o výši podpory, vystaví darovací smlouvu a vše zaúčtuje. Následně na základě předložené faktury vyplatí příspěvek přímo dodavateli pomůcky či služby, na kterou byl příspěvek přislíben – tedy nikoli do rukou žadatele. Tak je zajištěno, že příspěvek bude využit, přesně na to, na co byl schválen.

„Výhodou přímého dárcovství pro naše partnery je, že společnost ušetří mzdové a další náklady na vlastního pracovníka a má záruku naprosté profesionality. Nadace si z darovaných částek nic nenechává, režie nepřesahuje 10%“, upřesňuje Jirků.

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!