Společnost MasterCard Europe oznámila svoje evropské provozní výsledky za první čtvrtletí roku 2010. Evropští spotřebitelé využívají karty značky MasterCard v novém roce ještě více – počet nákupních transakcí vzrostl oproti stejnému období roku 2009 o 14,1 % a potvrdil tak trend nárůstu elektronických plateb v regionu.
„Letošní rok začal pro společnost MasterCard v Evropě úspěšně. Jelikož hospodářská krize dále pokračuje, spotřebitelé se při platbách kartami čím dál více zaměřují na přidanou hodnotu. Peníze si vydělávají tvrdou prací a na oplátku očekávají, že karetní program bude tvrdě pracovat v jejich prospěch,“ uvedl Javier Perez, prezident společnosti MasterCard Europe.
„Víc než kdy dříve roste nyní význam našeho přístupu, který spočívá v tom, že držitelům kreditních i debetních karet poskytujeme na míru přizpůsobené programy, v jejichž rámci karta funguje jako prostředek k získání loajality, služeb s přidanou hodnotou a programů správy peněžních prostředků. Mám to potěšení zmínit se o několika nejnovějších příkladech. V Rumunsku společnost Garanti Bank převzala úspěšný věrnostní program karet Bonus z Turecka a upravila jej speciálně pro ženy; ve Francii a Španělsku nejnovější co-brandované programy přinášejí sportovním fanouškům odměny za podporu francouzské národní Federace juda, resp. španělského reprezentačního týmu v kopané; a co se týče správy peněžních prostředků, britská karta Barclaycard jako první využívá platformu MasterCard inControl, jejíž pomocí si spotřebitelé mohou sami nastavit kontrolu vlastní útraty. To všechno jsou příklady na úrovni nejlepších řešení ve své kategorii, která jsou poskytována konkrétně s cílem vyhovět potřebám dnešních evropských spotřebitelů,“ dodal Perez.
Evropské výsledky
Za první čtvrtletí roku 2010 hlásí evropský region zvýšení hrubého dolarového objemu MasterCard o 11,9 %, objem nákupů vzrostl o 13,1 %, počet nákupních transakcí se zvýšil o 14,1 % a počet hotovostních transakcí vzrostl o 9,1 % oproti prvnímu čtvrtletí roku 2009.
V období od 1. ledna do 31. března uskutečnili evropští držitelé karet prostřednictvím karet značky MasterCard více než 1,8 miliardy nákupních transakcí, včetně transakcí po internetu.
K 31. březnu 2010 vydaly finanční instituce v Evropě, které jsou klienty asociace MasterCard, 201 milionů karet (kromě značek Maestro a Cirrus), což představuje nárůst o 4,7 % oproti stejnému čtvrtletí roku 2009. Evropští držitelé karet mohli svoje karty MasterCard využívat na 8,9 milionu akceptačních míst v tomto regionu a na 30,2 milionu akceptačních míst po celém světě.
Značka Maestro se objevila na 303 milionech karet. Spotřebitelé nyní mohou se svými kartami Maestro nakupovat přímo u 7,1 milionu obchodníků v Evropě a u 12,3 milionu obchodníků na celém světě.
„Spotřebitelé debetní karty hojně využívají a důvěřují jim, takže jsme svědky ústupu hotovosti ve prospěch „plastikových eur“. Debetní nabídka v Evropě je čím dál vyspělejší a do prostředí nákupů jak v kamenných prodejnách, tak po internetu přináší prémiové a podle segmentů členěné výhody, které se debetních karet dříve netýkaly,“ prohlásil Javier Perez.
-red-