Softwarová a konzultační firma Adastra Corporation ohlásila dokončení projektu segmentace zákazníků s využitím technologií data mining pro IPB Pojišťovnu, pátou největší pojišťovnu v ČR z hlediska objemu předepsaného pojistného a čtvrtou největší v oblasti životního pojištění.
Projekt segmentace byl zaměřen na vybrané produkty pojišťovny, především na oblast OPV (odpovědnost za škodu způsobenou provozem vozidla), tzv. „povinného ručení“.
Projekt byl realizován s využitím data miningových metod, konkrétně metod rozhodovacích stromů a za podpory produktu KnowledgeSTUIO od firmy Angoss. S pomocí těchto sofistikovaných nástrojů šlo o to nalézt významné atributy z hlediska rizikovosti smlouvy (např. že okres, v němž držitel vozidla bydlí, má významný vliv na rizikovost smlouvy) a také nalézt rozdělení hodnot těchto atributů do skupin s obdobnou rizikovostí (např. které okresy mají podobnou rizikovost).