I v době doznívající ekonomické krize investují firmy nemalé částky do nejrůznějších činností a aktivit mimo svůj obor činnosti, prostřednictvím kterých pak propagují své služby a výrobky. Významnou součástí těchto aktivit je také sponzoring, a to ať už v oblasti sociální, profesní či komerční. Mezi nejoblíbenější pak patří sponzorování sportovních odvětví.
Podle nejnovějšího šetření agentury STEM/MARK by lidé firmám nejčastěji doporučili, aby své sponzorské aktivity ve sportovní oblasti směřovaly na nejpopulárnější české sporty – fotbal a hokej. S odstupem pak následuje atletika a rychlobruslení.
Hokej vede, rychlobruslení je těsně čtvrté
Respondenti měli za úkol vybrat maximálně tři sportovní odvětví, která by firmám pro sponzoring doporučili. Nejčastěji jmenovaným sportem byl v této souvislosti hokej (46 %) následovaný fotbalem (41 %). Třetí pro sponzoring nejčastěji doporučovanou sportovní činností se stala atletika (16 %) a čtvrtou pak, zjevně díky úspěchům dosaženým na letošních ZOH, rychlobruslení (také 16 %). Pouze 6 % dotázaných neuvedlo žádný sport, který by firmám za účelem sponzorování doporučilo.
Fotbal i hokej ke sponzorování doporučovali dle očekávání častěji muži. Ženy se naopak častěji klonily ke sponzorské podpoře plavání, krasobruslení a aerobiku či fitnessu. Lidé mladšího středního věku (od 30 do 44 let) častěji doporučují sponzorovat atletiku a cyklistiku. A také plavání, což je sport, jehož sponzoring by firmám doporučila více než čtvrtina vysokoškolsky vzdělaných lidí.