Nesplácené spotřebitelské úvěry se stávají stále aktuálnějším tématem pro české spotřebitele. Každý den se tak na poradny obrací čím dál více lidí, kteří se dostali do problémů v důsledku předlužení u jiných společností. Cetelem, člen mezinárodní bankovní skupiny BNP Paribas Personal Finance, v rámci zodpovědného úvěrování zřídil poradnu, která řeší měsíčně okolo 100 žádostí o pomoc.
Jednotlivé dotazy od klientů se dají rozdělit do zhruba třech kategorií. Jednu skupinu tvoří žádosti klientů, kteří jsou aktuálně v prodlení se splácením svých závazků a tvoří zhruba 50 % všech dotazů. V druhé kategorii jsou klienti (30 %), kteří potřebují jen krátkodobé ulehčení ve splácení svých závazků, poslední skupinu tvoří klienti, kteří žádají o snížení splátky z důvodu snížení jejich rodinného příjmu.
„Naše společnost uvedla na jaře loňského roku do provozu bezplatné poradenské centrum, jehož cílem je najít klientovi řešení v případě, že se dostal do problémů se splácením svých závazků. Mezi nejčastější způsoby pomoci patří odklad měsíčních splátek, konsolidace více úvěrů v jeden a úprava splátkového kalendáře,“ říká Dušan Zenáhlík, ředitel Správy vymáhání pohledávek společnosti Cetelem. „Měsíčně evidujeme okolo 100 dotazů a většině klientů dokážeme najít řešení jejich často složité životní situace,“ řekl D. Zenáhlík a zároveň dodal: „Naší snahou je pomoci klientovi dříve, než se jeho situace stane problematická. Snažíme se rovněž řešit i případy klientů, kteří se obrátili na oddlužovací společnosti s mylnou představou toho, že je dokážou vyvést ze spirály dluhové pasti.“
-red-