Obchod

Vůně zvyšuje obrat

Přestože minulý rok byl poznamenám finanční krizí, polovina lidí, kteří občas nakupují luxusní zboží, deklaruje koupi stále stejných značek jako před krizí, a to ve stejném nebo dokonce větším množství než dříve. Nejméně zasaženy byly luxusní parfémy a luxusní kosmetika.

Je dokázáno, že zákazníky podvědomě přitahují více voňavé než neutrální výrobky. Příjemná vůně prostě dovede zákazníky přimět k tomu, aby strávili v obchodech více času, čímž samozřejmě roste pravděpodobnost koupě. Vůně a pachy působí přímo na limbický systém lidského mozku, který nepodléhá vědomé kontrole, a tak podvědomě a bezprostředně ovlivňují naše pocity a chování.

Cena je v případě parfémů nejčastějším faktorem při rozhodování tuzemského spotřebitele. Ve snaze získat zákazníky z kamenných obchodů a konkurenčních e-shopů pracují internetoví prodejci s nízkou marží a nabízejí stále nižší ceny. Průzkumy ukázaly, že při nákupu parfémů si lidé obvykle výrobek prohlédnou, vyzkouší v kamenné prodejně a pak zakoupí na internetu (34%).

Neseriozní prodejci tak činí na úkor kvality, což internetovému obchodování neprospívá. „Je velmi důležité, aby byli zákazníci obezřetní. Měli by nakupovat pouze u seriozních prodejců, kteří prodávají originální značky, mají dostatečné skladové zásoby a jsou schopni zboží dodat v termínu a samozřejmě neporušené,“ zdůrazňuje Radek Odnášík z Parfums.cz a dodává, „zárukou bezproblémového nákupu by měl být pro zákazníka certifikát APEK, který stvrzuje, že certifikovaný obchod dodržuje základní pravidla bezpečného nákupu“.

Přední česká internetová parfumerie WWW.PARFUMS.CZ prodala minulý rok přes 300 000 flakonků vůní. Vykázala tak za rok 2009 obrat 425 000 000 Kč, což je o téměř 100 procent více než rok předtím. Hlavní obrat firmy byl vytvořen prodejem 240 000 dámských a 60 000 pánských vůní. „Vedle vize nárůstu obratu v tomto roce a zavedení zcela nových služeb na českém internetu máme další ambici – chtěli bychom naučit Čechy kupovat kvalitní – originální parfémy“, uzavírá Radek Ondrášík.

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!